Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Felplacerad

Av csa - 28 april 2012 23:30

Jahapp. Med Alvedon kvittar fåglarna fint (inne i skallen).

Jag har iaf det att ha som ursäkt. 38+ i anledning. Eller så tycker jag bara såhär.

Sovit bort mestadels av dagen och har nog inte speciellt svårt att somna med skön huvudkudde om en stund igen.


Ja...till någras förvåning, ev. somligas förtjusning och så några andras besvikelse...så åkte sambon och ställe Bosse i Västerås när nu jag låg där jag låg.

Jag ska vara ärlig. Jag tror det var en hiskelig tur att jag stannade hemma faktiskt.


Man behöver liksom inte vara på plats för att få höra saker i det här landet. Och en hel del jag fått förtäljt för mig från olika håll under dagen är ju helt jävla vansinnigt äckligt.

Va är det för hybris som går? Vem tror alldagligt folk att de är egentligen? Snälla nån...skärp er!!!!! Folk skrattar, somliga gråter nog också. Jag är inte en av de sistnämnda.  


Det går faktiskt att vara trevlig mot människor som FÖRSÖKER tävla på samma premisser i en sport som...ja kallas det sport?!

Det går faktiskt att åtminstonde säga Hej! Lycka till! Allt väl? Kul att se dig! Pyttesmå ord som varken gör ont eller ens tar en millikund av nåns liv. Men folk ska väl klandras för att de sagt nåt som de tyckt...bla...bla...bla... Suck. Sandlådenivå!!

Ja. Självklart ska man inte säga nåt av ovanstånde om man inte menar det. Men...man ska heller då inte förvänta sig nån fin behandling tillbaka. Slicka röv är tydligen äckligt!! Netack...tänker inte prova.


MEN. Det är bara att backa bandet och tyvärr ångra folk man överhuvudtaget sagt ett gott ord om någonsin. För en av de få gångerna i mitt liv så skäms jag över vad jag sagt (om jag nu sagt nåt snällt???) Som sagt -  Skärpning! Tänk till vad ni fan säger för nåt! En dag så kanske nån stackare tar åt sig och blir ledsen, om det inte redan hänt!!


Så om nån undrar varför jag inte åker så mycket på utställning...har ni fått svaret?  

"Sporten" har inte helt den mentaliteten jag önskar. Men ibland åker man. Alltid retar det nån. Bevisligen...


Bosse gjorde tydligen ett bra jobb tillsammans med husse. Mycket bra jobb. Vi har inte storhetsvansinne så en andra placering totalt är absolut jättebra.   För så jävla bra är väl inte hunden liksom. En trefärgad hundras vid namn berner tror jag han är. Det står det i samtavlan iaf. Han slog några... De va rysligt skojigt tyckte jag!! Eller vad det Alvedonen som pratade nu igen?? Har så svårt att hålla ordning på...händelser...   


Sambon hade träffat på en extra fin tik idag. Bosses dotter Iza. Hon hade blivit 2:a i sin klass med CK.   Grattis!!!

Och i Norge tog en kullsyster (Isla Bonita) och gjorde det samma resultatet till sitt.   Grattis!!!

Skoj när de går bra för Våra kära som gillar utställning tycker jag! Och så kan man ju alltid få vara stolt papppaägare! För DET är vi!


Och JÄTTE, JÄTTESTORT TACK!!! till er alla som hjärtligt gratulerat oss. Om jag glömt nån kär väns glädje så är det inte för att jag har storhetsvansinne utan för att jag inte vet om det. Det har ni mitt ord på. Jag säger inte så mycket i onödan.

Sambon är inte en alltför tillförlitlig inkomstkälla när det gäller skvaller liksom. Det heter mest

"..och så va hon där...hon med den där tiken...jag kommer inte ihåg va hon heter...hon hälsade...ljust hår..alltid glad..."

"Ja JUST JA!! Hon!!!???" (Wtf???? Vem???  )


Ja. Som sagt. Man lever i en värld som är lite "informativt oinformativ". 


Lev väl mina vänner. Nu är det nattinatti med vitlök i örat som gäller. Ska funka.


Jaha. Då har jag tyckt till igen då...


"...till någras förvåning, ev. somligas förtjusning och så några andras besvikelse..."


Mina ord...(heter den här bloggen) Så sant som det är skrivet!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards