Alla inlägg den 28 september 2020

Av csa - 28 september 2020 14:16

Flex. En löneförmån. Tillika tid man liksom redan arbetat... Kan tas ut vid lämpligt tillfälle. 

Då är man ledig.


Det är väl endå jäkligt konstigt att när jag är ledig så på något litet vis så fan får man jobba iaf.

Jag jobbar alltså på en tid jag redan jobbat men jag får inte ta ur den tiden igen...för jag är ju ledig.


Låt den meningen sjunka in. 


 

 

Jag vettifasen men. Det är bara depression över den här färgrika årstiden. Jag bara fryser och just nu nyser.

Leran och blötan är avskyvärd. 


 

Saknar min sambo. Han är å besöker sina nya anställda och lite annat "chefigt" antar jag. 

Jag tänkte ta en stund och åka till frissan idag men...eftersom snoret rinner så avstår jag från att åka någonstans. 

Det är lite olämligt om jag är likadan imorgon. För då ska jag till ett lasarett. Var tanken. 


Så. Vik hädan baciller.


Att kika runt på Hemnet är alltid kul. Men vet ni vad? Jag kommer aldrig flytta. Folks "homestyling" är inte bara stel. Den är ju sjuk. Varför ens ha möbler på bilderna? Stolarna skriker efter varann. Gardiner finns inga. Knappt så man ser en cykel på bild utanför ens. Ghostlike. 


Här händer det inte mkt nu i några dagar. Är liksom lite ensamstående med hus just nu. Och jag tänker vila ut. Igår slocknade jag ifrån en förtext på film. Så jag är nog lite trött nu. 


Ska ta med doggarna ut och gå en stund tror jag. Jag är ju trots allt ledig...(på mobilen kom just en arbetsfråga via sms)

 


-...den dag som idag är, är den dag som igår var imorgon...-

 


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards