Direktlänk till inlägg 19 april 2023

En bra lördagseftermiddag

Av csa - 19 april 2023 10:23

Förrförra helgen fick Chrille-dammfilter ett bad. Det var behövligt.

Och tyvärr kunde det nog behövas igen.  Skogsavvärjningen satte fart på allt som kan damma. 


 

Fluffig och godisdoftande. Gullegrisen.

Dock vaknade ju hans Bosse-päls... Alltså varför va barnbarnet tvunget att ärva den jävla SH-tofsen på ryggen? Jag orkar inte...  


Nåja. Han har iaf både farfars och pappas goda hjärta. DET är avsanlag att ha det. Skönt att jag knappt ser några av de passerade kennelanlag. Jag har lyckats tvätta bra!!! Andra avlar vidare på dem...jag tvättar bort. Snacka om att göra gott för rasen. Jag borde ju taggas och hedras.   Jag går ju heller inte emot ALLT någon stod och skrek om för några år sedan bara...  Meeeen. Det är ju glömt.

Eller aldrig härifrån. 


Den där farsan borde också badas. Men det kräver lite mer planering och efterjobb. Så vi får se när vi kan utföra det...


Har även varit på ny ögonkoll.


 

Oskönt och blind.

Och är inte klar för den här gången heller...


 

Alltså SNYGGASTE och BÄSTA hane i Sverige.  

Sorry suckers. He is all mine. 


I skrivande stund så kan vi kalla skrivandets stund för rehab.

Igår skaka jag sönder. I förrgår så jävla däckad. Idag så skakar det mindre och huvudvärken lyser med sin frånvaro. Det måste ju vara ett framsteg? Jag har dock...nej. Är inte bra. I jämnförelse...död ännu.


I helgen hade jag iaf en helt fantatiskt bra eftermiddag och kväll. När hände de sist?


   

Gott i glas och tallrik. Och i sällskap av hela familjen inkl svärson. Nöjd!!!! Sjukt god kycklingpasta. Testa den! 


Att det sen liksom bar utför är ju/väl pga att jag "löste" arbetslivet med kryckor förra veckoslutet. Antar jag. Då betalar man notan sen...som nu...


 

Det är bara att vila. Och nu dags att vila armen för nu domnar fingrarna bort igen...


- Va inte så jävla motsägelsefull. - 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards