Alla inlägg den 6 februari 2013

Av csa - 6 februari 2013 23:13

En nyser. En hostar. En har feber.

Kom å rädda mig någon!!!  Jag vill inte bli sjuk!!!

Ja, okej, jag vill inte att min familj heller ska vara sjuk...men... Jag vill inte blir sjuk!!!

*handspritar handspriten och tar en och annan klunk av det samma* (ungefär)


Här har man gått som en hök runt äldsta dottern och hållt alla tummar för att hon ff orkat sig till skolan, trots att jag trodde de va kört redan i måndags... Hon är envis som sin mamma hon. Blev inte poppis idag när hon inte fick vara med på badet kan jag lova.


Så kom jag då hem idag efter vinterns Topp2 värsta bilåkardag. Idag, mina vänner, var det OTREVLIGT!!! på vägen. Hemvägen var som att åka Flumride i såpa ungefär. Imorse var det osynlig ishalka...


Hemma låg då den lilla(??) nerbäddad i soffan med 38,3 i feber, fullt påklädd och frös under en filt.

  ?! De va ju "fel" unge.

De hade tempat henne redan på förskolan för att de tyckte hon var hänging.

Förstår det.

Men hur som haver. Så är läget och jag förutspår att natten som var (sömnlös pga att otaliga "maraton" pågått sporadiskt under större delen av natten...) kommer te sig som en barnlek mot vad kommande blir. En var på toa, en sprang runt och letade kuddar, en tänder lampor och inte släcker...och alla gångerna någon av dem gjorde nåt - japp då vaknade jag!

Gått omkring som ett lik hela dagen och var rädd för att stanna upp för risken att somna stående. Eftermiddagens möte höll på att bli en sovande historia...


Men imorgon blir det hemmadag för mig och den yngsta iaf. Den äldsta håller jag dock ff koll på för hon är ju liksom inte helt 100 om man säger så, trots att hon försöker kämpa. Försökte få henne att fatta att man "får" vara sjuk även om man är en Ida. Är inte säker på att hon är enig. 

Är hon seg imorgonbitti så behåller jag nog henne också hemma.


Så inte fasen fick man vara lyckligt befriad från "det alla redan har" den här gången heller. Varför stannar inte folk hemma när de är sjuka?? Sluta sprid era bacilusker!!   


Bara väntar på att jag själv ska däcka sen när alla andra är fit for fight igen. För allt fäster ju på mig. Det är ingen nyhet. *snyft* Jag är helt säker på att fancluben med baciller jublar inför att de snart ska boa in sig i mina system med full kraft och uthållighet.

Jag hatar´t!!!


Over and out. Stay away. We have what You don´t want!


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards