Alla inlägg den 18 februari 2013

Av csa - 18 februari 2013 20:46

Idag far tankarna runt. Tyckena följer efter.   

Många bäckar små leder till en stor å. Det är nog mitt i ån jag står nu tror jag.

Jag gillar inte ens vatten.


Börjar med att fundera/förfaras över folk i "närheten".

Dåligt omdöme skulle kunna kalla det vänskaper.

Folk har ju noll koll!! Hört så många uttalanden på såå kort tid att jag blir mörkrädd.

Varför tror folk att de kan vara/ska vara/är vad hela jorden behöver för att den ska fortsätta snurra??

Fattar de inte bättre eller har egot helt enkelt tagit sånt stryptag om dem att syret försvunnit helt ur skallarna så förståndet gett upp helt?


Folk är skrämmande! Och ännu läskigare för att de tyvärr har valmöjligheter över andra människors väl å ve.


I mitt liv har jag skaffat mig erfarenheter.

Lärt mig av läxor.

Erkänt mina misstag.

Ångrat.

Men framför allt. Jag är varken bäst, störst eller smartast!!

Men domaren för Mig själv är Jag Själv.

Sprid ingen dynga på mig för jag har även lärt mig en annan sak. Jag är mer än vuxen och tar gärna krig för mitt ord. Jag har inget mer att uppnå, jag är mitt i livet och överlever utan ryggdunkar och falska spel.

Jag har helt enkelt slutat bry mig om vad andra tycker...eller snarare vad folk TROR att de vet så de "kan" tycka!

Växa upp...något även äldre än mig borde överväga att göra... #hett tips


Men det är inte lätt att leva efter denna insikt, i denna värld där mången kämpar för att av endast eget ego ska växa...om vems ben man hugger av för att vinna rejset...det verkar inte ha nån betydelse alls.

Så länge man kan stå och klappa sig för bröstet så är allt bra?? Undrat alltid vad de dunkar för...har de svar på det om frågan skulle komma? Tveksamt! Ytterst tveksamt!!


Ibland skäms man över folk.

Varför kan man undra. De skäms ju inte själva ens.

Klok med tiden har man ju iaf blivit. Man vet vem man litar på och vem man kan le åt. Ett leende utan ord kan ge många olika känslor.   


Valet är dock lätt.

Jag går min väg sen kan andra få gå sin hur långt de vill. Gärna så långt så vi slipper mötas igen.

Jag har lärt mig att det brukar komma treva försök till en handuträckning...men sry...den här damen är långsint...och envis som en...

Jag älskar mitt liv! Jag vill inte byta med nån! För jag är lycklig för det lilla och skriver det inte bara för att nån ska kunna läsa det.   


Btw. Idag kan man få fira lite om man är stolt över vad man gjort.

Isf ska jag fira nu för jag är stolt över vad "vi" har gjort i hundvärlden.   

Ännu ett Bossebarn fri från höft, via bog till armbåge. Hurray Dante MH!!   


Slutet gott, i ord.


Pepptalk for my self:

 


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards