Alla inlägg den 12 april 2014

Av csa - 12 april 2014 18:48

Det fanns mycket jag tänkt göra idag.
Unna mig själv egentid med nya kläder stod överst först på listan direkt vid vaknandet. Erikslund.

Men sen blev det ju sol.
Och vem vill vara inne då?

Vid 10 kom Idas kompis Isa.
De har lekt, cyklat och busat runt ute hela dagen. Det bästa med just denna tjejen är att hon är snäll. Så snäll att det är aldrig några problem att även lillasyster kan hänga på i allt de gör.
Hundar älskar hon, men får ingen egen, så hon verkligen gosar så mycket hon kan här. Det har såklart vovvarna inget emot!!
De är ju tyvärr ofta kompisar här som mest skriker och står med armarna i luften så fort de får två hårstrån på sig.
Va tänkte de när de kom sig hit?
De vet ju mycket väl att vi har hundar. Och här bor de på samma villkor som oss andra. Jag har inget palats i storlek till hus. Jag stänger inte bort dem. Aldrig.

Det blir lite problem då.
För vi låter såklart inte hundarna vara i någons väg som tycker hundar är läskiga. Men.
Det är då jag oftast ilsknar till.
Ungj*vlarna (Ojaaa!! Jag säger så om barn som inte kan lyssna!!!) skall ju då även låta hundarna vara. Det är rätt.
Men nejdå...de ropar och lockar på dem ungefär heeela tiden...för att sen skrika livrädda när de såklart kommer fram. Någon ropar ju!!!? Såklart man kommer då!! Och snälla vill de ju vara och kommer då såklart enda fram och vill gosa.
Jag blir bokstavligen VANSINNIG på sånna metoder!!
Och mycket riktigt dök en sån unge upp här senare på dagen.
Den ungen har jag bara otrevliga referenser på, på andra plan också. Jag är tyvärr inte ensam om det tycket heller.
För det första har hon förbud mot att vara inne hos oss. Hon ljuger, stjäl och manipulerar alla barn hon umgås med. Hon hälsar ALDRIG när hon kommer eller säger något när hon går hem. Hon är obehaglig hela hon. Och hon är dessutom INTE snäll mot djur. Grannens hundvalp tog hon stryptag på för att den inte kunde sitta när hon skrek det åt den!!!!
Usch!! Hemska barn.
Men när hon är här...då är det minst 4 ögon på allt hon gör.

Nåväl. Det var barn det.
Mina är bäst, såklart. ;-)

För att gå händelsen tillbaka lite så var K och hämtade hem min pärla idag.
Min fiiina!!

Någon dag ska vi städa ur den och allt det där.
Men inte den här helgen.
Vi ska ha annat för oss.
Ingen stress. Ingen jäkt!!

Och för att inte bara sitta med kaffekoppen i knät så blev det lite trädgårdspyssel.
Klippte två av äppelträden.
De blev helt okej!! Och tjejerna glada över att de kunde klättra i dem igen. Utan att sitta fast i alla vattenskott och grenar.

Och så mycket mer tänker jag inte bry mig i idag.
Hundarna har varit med ute och burit runt på alla pinnar, busat och hållt actionen igång precis hela dagen. De verkar nöjda och sover utkastade överallt. Haha!!

Nu blir det middag och säkert soffmys med gotterier senare.
Grillen har fått jobba och massor med gott till det står nu på bordet.

Livet är helt okej idag!! :-D

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards