Alla inlägg den 27 april 2014

Av csa - 27 april 2014 22:36

Det har nog varit långsöndag idag.

Den tar ju aldrig slut!!    

 


Den började iaf med innebandyavslutning. Idas lag = F04 v. Föräldrarna. 

Jätteduktiga är de ju!!! Jag som inte sett dem spela match tidigare...blev jätteimpad! 27 st!! Snacka om att det måste varit ett flickår 2004!! Tänker på Hannahs lag där de 2 tjejerna som är intresserade spelar med grabbar för att ens få spela i ett lag... Absolut inget ont sagt om att de "måste" spela med killar!!! Snarare att jag tycker det är bättre! Vet ju själv...när jag spelade...vi tränade alltid med grabbar. De blir liksom mer spel och fart än klösas och avbrutna lösnaglar då.   Den gamla roliga tiden...

Nåja. 

Blev inte mkt gjort för min del på avslutningen...men sambon sprang som en blådåre (...i 13 sekunder...vad han än påstår så va det knappt så lång stund heller...  ...dribbla bort sig själv och påstår han gjorde mål - på Ida(!!!), som va målis just då...vilket ju alla förstår...som känner Ida...att de inte vart nå mål!...) Ärligt så vet jag inte vem som talar sanning i det ämnet. Vet inget mer än att sambon flåsade i ungefär 34 minuter efter den ruschen. Men jag säger inget.   Jag ska naturligtvis vara en stor supporter till när han "ta upp karriären"...igen...älle... typ...


Men de gör ju inget det. Att dagen knappt hade börjat innan vi redan hade "motionerat", menar jag. 

Sol. Nästan vindstilla. Väldigt varmt!!

När man får sällskap av familjen. Sällskap i att vila. Tvingad till skratt. Sällskap i att "skapa jobb"...eller...   

Vi har nog sagt att vi ska plantera nåt just exakt där Hoffa gjorde en "mindre justering av marknivå" idag...  Joo!!! Så måste det såklart vara!!! Eller så ville han bara göra sitt egna "landmark" bredvid det hålet jag vrickar fötterna i varje vecka. Den fallgropen är Esse skyldig till.    


Bilderna visar verkligen inte huuur dyngig han va. De är nog tur det...   

Folk skulle ju kunna tro att han alltid är smutsig. *host, host


Det som gav honom tiden att utföra den ostörda "påtningen"...var när vi stod på andra sidan husvagnen och provade väggarna till markisen. Och tänkte till...prova lite annat...justera...klura...tog ner alltihopa...rulla in markisen...och så vips!

Han hade jobbat på sitt håll.

Och vi på vårt.  

 

Vi är ju så företagsamma i den här familjen!! *host, host, hoooost


Kvällsrundan över åkrarna var planerad i sakta mak i de ljumma vindarna med endast fågelkvittret som "störning".

Sen kom en hare. Den såg Bosse. Bosse for iväg i ungefär 110 km/h. Joni!! Håll hatten. Han kan han med!!     

Doris va inte sen att honka på The Leader of The Pack. ca 92 km/h.

Och så Hoffa. Jämna, fria, galoppsprång i tokhastighet.

Den haren fick bråttom.

Sen chockades vi av att Hoffa vände sig om innan skogen började ens - och kom tillbaka!!!     

Och säkert minuten efter behagade de andra två återgå i ledet.

Rastning av hundar - #check!! Återgång hemåt. 


Hitta nåt riktigt fulcoolt nyss. Jag och min fetisch i bilkollande...   

Jag blev bannemej kär i den.    


 


Men nu har jag surfat klart. Här ska sovas! 

Det börjar ju ÄNTLIGEN gå åt rätt håll!  


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards