Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av csa - 9 augusti 2014 23:19

Jevvlar va fint de gick å va hurtig ikväll.
Riktigt skönt att flåsa på. Hundarna hängde gott med. Fast långa tungor sista biten.
Lite tryckande värme ja...
Men just i skrivandets stund...nu kom det!! Ösregnet. Det kommer ge ljuvlig luft efteråt.
Riktigt mysigt att sitta här på altanen med ljus och lyssna på regnet.

Nu är det så att jag funderar på om planer ska ändras...

Men. Får fundera vidare på den rullningen imorgon. Sova bör man.
Frågan är...vart?

Av csa - 9 augusti 2014 11:28

Dagarna flyger fram. Gladeligen!!! Idag får jag åka och hämta hem Ida

Och må de bli I TID den här gången!!!! Och gärna ALL packning, på RÄTT STÄLLE och lika bra att vara övertydlig - RÄTT UNGE..och INGET strul denna gången. Då kommer jag få utbrott. En gång...ingen gång...två gånger...kan överlevas...tre gånger...   !!!!! Får inte hända. 


Nåväl. Det är om några timmar det...


I torsdags va vi på turné.

På Bernerligans Kennel.

Tessi fick följa med för att stifta nya bekantskaper.


"Grodan å Jag"   

Och det hitta hon ju!!! En kusin t o m   

En som lekte på samma knasiga vis. Och minst lika söt som hon. Kan de bli bättre?


Tidigare samma dag så fick även hon ett getingstick. Alltså dessa jävla odjur!!! Blir så trött...


Tack för en trevlig eftermiddag/kväll Ia och Lena m. vovvar. Lite som en egen Rasspecial   Unplugged. Snacka om mysig liga de där. Tessi liksom bara gled in i den flocken och hade man inte haft koppel så hade hon väl valt att stanna kvar...


Hemvägen hade kunnat varit lite mindre spännande. Fick hjälpa ett par som krockat med ett rådjur. De va lite smått i chock.

Och bara minuten efter så kom nästa å körde över samma rådjur. Hon va ännu mer virrig. Som tur var så var det bara att dra rådjuret av vägen. Den blev nog en klockrätt träff på den. Tack och lov!! 


Igår var det visst fredag.

WDS i Finland. 

Undra om jag är typ den enda som inte hade nån ånger över att jobbet satte stopp för den resan? Om man ska tro allt man läser så...ja...så kan jag ju redigera de orden sen om det passar bättre.    Men nej. Jag sörjer inte det jag fick av dagen.


 

     


Och inte kvällen heller för den delen.

 


Dock kan jag fortfarande strypa det MIFFOT som lyckats med detta...

Kul att man iaf hann glädjas åt det hela staktet. I ett par veckor va? 


 


Och plankan ligger kvar. Så denne inte glömmer bort vad den gjort. Ska nog gå och vända på den kanske...så spikarna är uppåt.


Annars..ja...glad över att jag är jag och går min egen väg. Alltid. Med eller utan mysbrallorna nedstoppade i tennisdojjorna.

För jag är ju jag. 


   

Nu...sol!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards