Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av csa - 3 oktober 2015 22:15

Det blev inte så slött så dagen stannade i soffan.

Trodde nån det?   


Eftersom äldsta dottern blev avlämnad i Nibble vid halv 10 så blev ju barnskaran aningen förkortad. Men eftersom hon är som hon är så följde hon glatt med på föräldrarnas dagsplaner.

Vi började med att hurta lite.


 

Tycker det är sött med sånna här små hus. Va de nu är bra för vet jag inte dock.   


   

Jämna steg på grabbarna grus. Det är tur de har olika svansföringar så man vet vem som är vem.   

Den ena kastar ju även ett öga lite då och då över axeln, så inte matte försvanner såklart.   


 

Nyfiken norrman...


 

"Giant Marshmallows" under tillverkning.


   

Mammas Docka   


   

Krysset på himlen hängde med hela varvet runt.


 

Äntligen hemma-fallen hjälte. Det var varma 7 kilometrar. 


Lite trött och pussvänlig   

  


Sen var det lite vila, fika och ombyte för att åka och "jobba" lite. Första hemmamatchen för A-laget och jag blev beordrad penntjänst av "Chiefen". 

Han betalar rätt dåligt måste jag säga. Inge helg-OB här inte.   


Vi hann träffa på Lägerbrudarna i hallen. De såg lite trötta ut efter första halvan av dagen som hade bestått av träning, lunch och match. 


 

Härligt gäng tjejer!!


Lite snabbt vink och ha det så bra resten av dagen..sen började det ramla in spelare som värmde upp ur båda lagen. Här syns de vi "hejjar" på (i det tysta från sekretariatet). 


 

Det flöt på fint.

Domarna blåste inte mer än för mycket. Sambon svor som vanligt på rapporteringssystemet/mottagningen i hallen, speakern hade inte allt för många grodor och jag sköter penntjänsten ypperligt. Det hade nog gått bättre om domarna inte diskriminerat mig (tjejer kan väl inte skriva protokoll????) dock.   Kan då bara upplysa om att den här tjejen kan sånt sååå bra så hon kan koden för Otillåten Trängning. Det är 207 och inget annat!! HA!  Fjädern i hatten vaggar så fint här så!! 


 

Vinst med 9 mot 4 mål. Västeråslagen skaffar sig inga poäng mot lilla Hallsta inte!!!   


Vid halv 8 var vi hemma igen och då blev det matfrossa.


 

...och paltkoman förkortade kvällen så mycket att jag inte ens såg midnatten komma...  


Bra dag!!! 




Av csa - 3 oktober 2015 09:18

Det där med vad ledighet egentligen är.

Har inte hela paketet än...Men en bra början god nog.

  Vakna utan väckarklockans "hjälp".
  Frukost i soffan.
   Framför MorgonTV:n.
   Under ett Candy Crush-täcke.

Och gud vet om jag inte ska ta en liiiten förmiddagslur på detta?
Men vi är inte där ännu.

Ha en fin dag vettja!

Av csa - 3 oktober 2015 00:41

"Miss' i nassa'..."
Men jag har fastnat i hörlurarna. Lyssnar för lite på sånt. Kaaan ju bero på smått bristfällig mottagning dagtid, eeh?!! ;-)

Blue Eyed Girl. Hiss.

Så va de helg då. Shit va veckan gått fort och bra!! Eller bra å bra...halt och hostig...Men den har gått! Fort!
Dagens roligaste måste väl vara att man var den enda med flyt!!! Haha.
Ackord idag och jag hade håvat in.

"Hostmedicin", CM&C, är bra grejer.

Har massor av ToDo's och några WhanToDo's. Blir nog en fin mix av allt tror jag.

En ska på läger från bitti till söndag.
En vill ha McDonalds.
En ska prata.
Jag ska skriva. Va snälla nu pojkar!!! Jag har bara ett papper!! :-P Men fyller det gärna med H1,2...7...12...osv. - utan koder!

En Pärla borde tvättas.
Ett rum fixas ute och ett inne.
Plus allt annat då.
Och måla...tapetsera...
Och lite badande...

Pappa på kryckor. Jag ger mig f-n på att jag har rätt om varför!! Och även om jag inte ens fixat mitt eget...på dem!!!

Även om timmen är sen så ligger det nog en avsköljning på tur.
Sen sova....Gott.... Är så bra på det!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards