Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av csa - 16 oktober 2015 18:02

Morgonvy.


 

Rimfrost, ett par minus, ledig.


Gissar att det varit lugnt och skönt på jobbet idag. Den felande länken som både snäser ifrån, upprör och sitter med alla triumf på hand var ju ur vägen. Jag tycker det borde räknas in i RALS:en. Arbetsmiljöhöjande att ge mig ledigt. 


 


Besöket på lassarettet måste jag anse gick bra! Vi var klokare när vi gick därifrån och Hannah fick färg i ansiktet rätt snabbt efteråt. Det är inte lätt att vara rädd!!! Men läkaren var verkligen rätt man på rätt plats! Han både pratade till och med henne framför oss. Eloge!!! Hatar folk som pratar över huvudet på den som saken gäller!!! Pratar Om och inte Med. Får klåda av sånt!!! (Gäller i alla former av folk, fä och dialoger). Men ännu viktigare att detta gick bra och hoppas hon bevarar besöket i minnet framöver. Alla läkare gör inte illa en!!! 

Att hon nu har det som hon har det kan nu lättare förstås och handskas med.

Känns lugnare för oss föräldrar som ska vara hennes trygghet och allvetare.

Och vi kan med andra ord andas ut och hon kan fortsätta köra på med sin innebandy och allt annat som hon har lust med.   


Hade tänkt vi skulle stanna och fika och ha det lite mysigt på hemvägen. Men se Hannah är Hannah. Hon ville till skolan hon!   Och såklart hon skulle få som hon ville!!!


Så vi föräldrar blev liksom hellediga plötsligt!?


Sambon hängdes upp i trapphuset och jag tog tag i hundarnas behov.


När vi var klara, och färgen hamnade i torkaläge kom döttrarna hem med bussen.


Just i detta nuet så sitter jag inne i termobyxor (!!) och fryser och de andra är på innebandyträning.

Näsblodet har just slutat så det blir nog en liten sväng med hundarna innan det totala beckmörkret lagt sig över Lundbacken. Så jävla trist med denna årstid att de fina inte kan njutas efter 18.   


Middag och mys får avsluta dagen. Sen blir det lite av allt under helgen om jag känner oss rätt.


 

Trevlig helg till alla fina vänner!


Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards