Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av csa - 12 oktober 2015 22:45

Oj. Onsdag förra veckan sist?

Det var ju inte meningen förstås.


Alltså förra torsdagen...  Får be om ursäkt men den passerade nog utan att jag minns....nåt...?


----------------


I fredags så gick jag iaf hem "klockan 14" från jobbet (15:30 satt jag i bilen. Skumt att det tar sån tid att gå till parkeringen...  ) och sen...familjen var på innebandyträning...och så sov jag nog rätt tidigt...tror jag...!?   

Tog in lite hästar gjorde vi iaf!! DET minns jag. Det smakade betfor. 


------------------


Sen blev det lördag.

Klockan halv 10 var det matchstart i Nibble. DET minns jag. För jag var där.   


 

Nummer 3. Hon är lite extra bra tycker jag.   

Och resten av laget var inte ett dugg sämre...för de VANN!!!!!


 


Sambon hade börjat städa när vi kom hem igen. Jag tog vid och han tog lite cykelturer med hundar. Det var vad som hanns med innan det var dags att åka tillbaka till Nibble och sitta i sek:en.

Damerna. Ingen dålig vinst de fixade. Fick glädjen att vara med och utse Matchens Spelare. Det var inte lätt. Fanns många som var jätteduktiga. Men har man gjort några mål, styrt snyggt spel och assisterat på andra mål så hade man gjort mer än väl för att få ett pris tyckte vi. 

Och så sjukt sugen man blev på att spela då!!!!   #hataskitben


Måendet hade dalat rejält när vi var klara för dagen. Nacken, ögonen, huvudet, frossa och svettades om vart annat. Försökte städa lite...men gav upp efter ett rum... Grattis till feber!!! Var i stort bara att ta en skollhet dusch och ta kväller tidigt!! Åt vi middag?? 


------------------------------


Söndag.

Inte 100 men fullt dugligt på benen vid 7. Frukost och piller. 9 lager kläder, tjock halsduk och vinterjacka. Nej. Det var inte ens minusgrader ute. Men jag frös knappt!   

Matchen var inte bra. Och förlorade gjorde de också. Inte lätt att spela innebandy mot ett lag som endast kan "banka och slå"...i år igen. Men, men. Med den tränaren så förstår jag. Får man säga Idiot? Då säger jag gärna det! 


Ingen vila. Ingen ro.

Spikat. Sambon kopplade på vagnen och Pärlan fick sig ett välbehövligt bad. Bilen med tydligen. Vi tjejer besökte Smultronvägen. 

Samklinga vid 15:30. Kasta sig i bilkaravan.


 


 

Känns både skönt och sorgligt att den får åka på vintervila.


Och när en vagn var avlämnad häktades nästa vagn på och fylldes till bredden. 

Och under snörvel och frys så värmde utsikten iaf.


 


Inte så hjälpsamma. Men rätt söta när de inte snodde vedträn.


 


 


Miss "Söt och Snäll"   


Behöver inte ljuga om man säger att vi var rätt TRÖTTA när kvällen kom. 


Trots det så var någon uppe och hoppade redan klockan 3 när han fick för sig att han skulle skramla ihop mat, springa trapprejs och tända upp halva huset (??!!)

Men efter att jag frågat: "Va fan håller du på med?", och fått svaret "Jag måste...", kontrade med "Åfan. Nu??", ...och kastrullerna fick tack och lov stå kvar i skåpet med ett"Nä." till svar, en klunk Cola och något mer...så gick sambon tillbaka och la sig igen. Jag fick sen lugn och ro i nästan 2 timmar innan klockan störde upp mig... Woohoo. Älle?   


Jobbtiden gick på en kvart. Kändes de som. Promenaden fick bli i asfaltformat. Inte alls förstaval. Men idag började ju älgjakten. Jag smakar nog inte gott som älgsubstitut och ställer säkert bara till med massa problem om jag skulle råka bli skjuten så...


Nu är det iaf HOMELAND på. Sen krama kudden förhoppningsvis en hel natt. 


 


Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards