Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av csa - 18 oktober 2015 21:06

Första natten på...på...?...äh. Jag minns faktiskt inte när jag sist sov i min säng.

Men i natt var det äntligen dags att få flytta in igen. Sov som en stock!! Vaknade av en liten hund som tydligen ville ha frukost. Tänka sig. Det händer väl aldrig??   


Strax därpå så åkte vi mot Arboga. Skulle stannat hemma men... Tråkigt. Och huvudet mår inte bättre. 

Den här vägen har man väl aldrig upplevt förr. #ironi 


 


 

I dagsljus, på ditväg. Det borde vara ett måste året runt.  


Fullsatta läktare i Wasahallen.

 

  

(Jodå. Det fanns folk på den andra läktaren. Detta var hemmalagets del som vi råkade hamna på...)


Ingen vinst med hem. Men två tejpade fingrar. Suck. Mentaliteten på den där föreningens sätt att se på sport är inte något jag tycker är ens försvarsbart bra. Redan i låg ålder så är det ok att använda klubba som tillhygge och mer därtill? Ok. Glad mina barn inte lär här. 

Och min senaste favorit i kategorin Stor Idiot var också på plats. Jösses...stolt över mig själv som var tyst. Fast det låg på läpparna. Inte rosa ord.    

Domarna var under upplärning. De var de. Och bör nog förbli. Länge! Väldigt gulliga små pojkar... Men man blåser inte sönder en match som karriärsstart. Och bara för att man är på hemmaplan så kan man inte bara blåsa fördel för sitt eget. Det är liksom inte...bra. Stööön...

Tur de finns pedagogiska tränare som kan få även det som nåt "bra". De fick ju lära sig vad olika domartecken betyder, enligt dotra. (  )


Sen var det marsch i viloläge vid hemkomsten.


 


Det senaste pågår... Bra sambo. Har ingen svindel han inte.   

 


För att göra resten av dagen kortfattad.

Hundbad. Tvätt. Golvsaneringar. Naglar. Trötta barn. Spagetti och Köttfärssås. 

Kärring med pisshund noterad.

Gubbjävel på häst noterad.

Det kommer bli roliga rundor med hundarna framöver. Om man så säger.   Blev snudd på stolt över sambon ett tag t o m. Han svor.   


Jag tror min hund börjar bli lite som sin matte. Eller nej. Han bör inte få dåligt rykte. För han är snäll. Men hans minspel idag...   

 

"-Vaddå???"

"-Och? Ser det ut som jag bryr mig...?"

"-Äh..."

 "

"-Zzzzz...."

= Couldn´t care less.


Grattis Diva på 13-års dagen. Jag tror det var igår...eller idag...eller snart. Men vi tar det idag.

Hon fick lite pälsvård. Inte uppskattat alls. Precis som en Diva.


 


Alvedondags och Gonatt.



Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards