Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Otrevlig känsla.

Av csa - 4 februari 2016 23:49

Fick en magkänsla, förhoppningsvis inte rätt. Men den kändes/känns inte bra...

På våran hundpromenad, i ett väldigt dåligt upplyst industriområde, kommer vi gående. Mörkklädda. Stora bylsiga jackor. Med mössor nerdragna nästan över ögonen, med 3 hundar mellan oss.
Inget konstigt med det. Egentligen. Det var -2°, en kolsvart februarikväll.

Men.
Vi möter en ensam tjej.
När vi närmar oss river hon upp en mobil. "Öppnar" mobilen som hon sen har påslagen i handen, går förbi på behörigt avstånd, lagomt skyndsamt. Mobilen lyser upp bra i mörkret från handen hon håller den i. Fast sättet hon "använde" den, i handen, vid sidan av kroppen bortifrån oss...
Det kändes verkligen som hon hade den redo "utifall att"!!!
Usch!!! Fick känslan av att hon var rädd. Som om vi var orsaken.
Hemska känsla!!!

Som sagt...en magkänslan behöver inte var rätt. Men jag tror inte den var fel :/ ... Jag skulle nog gjort det samma om jag varit hon.

Det är fördjävligt.

Kom inte å säg att det är tryggt ens här i lilla landet Lagomt.
Inte för någon kvinna. Aldrig mer??


 
 
Ingen bild

Lolan

7 februari 2016 06:02

Jag har aldrig känt mig så otrygg som nu.., och då är jag ändå äldre och borde med åldern bli tryggare. Hemskt:( och hemskt att vi ska släppa ut våra barn i denna värld.... Vart kan man rymma??

 
Ingen bild

Stina

7 februari 2016 21:04

Ja, min vän...vart fan ska man rymma? Man bor i en liten "lugn" håla, flyttade inte härifrån när man fick barn och hoppades på att det om något skulle vara ett tryggt val... Jag är väldigt inte trygg i den tanken mera.
Fördjävligt!!! Somliga tycker man är drastisk...men jag har sagt förut att jag tror inte att mina barn kommer få det kul i tonåren. De kommer aldrig kunna ha den frihetskänsla vi hade. Vi hängde ute halva/hela nätterna...cyklade hem...ragglade hem...unga, äldre, onyktra eller bara busiga.
Våra barn kommer få ha sina päron som hämtar överallt. Oroliga... Säger det samma..vart rymmer man??? =(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards