Alla inlägg den 2 februari 2016

Av csa - 2 februari 2016 22:41

Näe. Ingen skönhetssömn denna natten heller.

Vad är det som händer???? Varför??? Eller jo..jag har mina aningar om varför sömnen blir kattskit och jag har en helt uppsvullen käke (??!) som är låst. Antaglien så både biter jag ihop och gnisslar tänder kopiöst just nu...  

Kroppen lever inte hälsosamt. Det har varit för mycket...ÄR för mycket av ondo...

Så mycket som hjärnan inte behöver. 


Hann mycket idag.

Man gör det när man är på plats på jobbet vid 06.00 och går hem 15.30 (för att inte öka på flexen så hysteriskt). 

Lärde mig t o m något nytt idag. ToR. 


Hade liten Tuvis här när jag kom hem. Det var full innebandymatch på övervåningen. Och misstänkt renovering eller dylikt. Såg iaf at alla dörrar satt kvar. Men någon vägg måste ha flyttats eller golv brutits upp?!   


När vi lämnat av 3 barn på träning så passade vi såklart på att gå lite i "stan". 

Spöregn och pissnödig så jag såg ubåtar. Jag är nog helt obildbar när det gäller att ALDRIG lära mig att INTE dricka massa kaffe innan vi ska ut och gå...

Nibblehallen blev min räddning verkligen i sista sekund innan olyckan hade varit ett faktum. Fick många konstiga blickar av handbollspelarna när jag stormade in, dyblöt, mössan nerdragen över ögonen och nästan kastade ut en annan toalettbesökare för att själv ta plats!   

Nöden har väl ingen lag???

5.4 km blev det på en timme, inkl kisspausen. Inte så illa. 


 

"-Hitåt ska vi matte! Hääääng med!!!"


Annars.

För första gången på...hela mitt liv (?) så har vi en plan över ledigheter vi önskar och saker vi vill göra i år.

Det blir en hel del...


 

Men jag tror det kommer bli jättebra!!!


Redan nästa vecka kommer det hända något faktiskt.

Jag vet inte riktigt hur det blev som det blir...men...när Elin ligger bakom något så blir det hyssigt.

Till andras stora glädje.


Nu jävlar ska jag sova i natt!!!! Raka vägen mot sängen!!!! Vakna pigg!!! 

Så vidare att den lilla sover gott och blir av med sin huvudvärk...  ...


Av csa - 2 februari 2016 21:45

Dålig sömn...


Lång arbetsdag men rätt lyckad resultatmässigt. 

"Föräldrafritt" och produktivt. 


Men det man kommer minnas mest från den 1a februari 2016 är iaf vädret.

Det började lite smått yra runt lite flingor strax innan 16.

Sen vet jag inte vad man kan kalla de som kom ner.


Vi gick en promenad med lyckliga hundar i lappvantarnas fall.


 

Det blev vinter igen.

Julgranen i skogen blev plötsligt till sin rätta igen.

Tessi äter och äter...och äter... Ja se Holländare...de är inte som oss andra de inte.   


Sen blev det snöfall.

Tror det kom en decimeter på lite över en timme!!! Kramsnö så tung som bly.

Som övergick till regn sent framåt natten.

Snö, onödigt. Jodå.



Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards