Alla inlägg den 20 november 2016

Av csa - 20 november 2016 22:32

Så sprang den här helgen förbi.

I tid.

Hade gärna haft min lediga måndag precis imorgon. Men...


Började dagen med en liten tripp till Arboga (undra varför stället känns så bekant...?...) och Vasahallen. Match! Hannah taggad till tårna. Trots att hon inte hann få någon inbakad fläta och att tån inte fick plats i några skor...   Nu har den lilla sjuka vården i Västmanland endast 10 dagar på sig att kalla henne till kirurgen. Tick, tack. Vårdgarantidagarna har tuffat på, hallå???!!!!   

Kom dit i god tid och hann prata med 3 arbetskamrater innan och under matchen. Tydligen så spelar ML´s dotter och Hannah i samma serie. Tänka sig. Liten värld. Och så fick jag gosa lite med Ludde och Albin. Skulle kunna tänka mig en sån där liten hårboll...

Well. Matchen gick strålande!!!!

Vinst!!! 4-7 och Hannah gjorde 2 mål. Så jävla kul!!!!!! Det hade nog kunnat bli en 5 till om hon bara sprungit lite mer. Men, men...gör det ont så gör det. Kan tänka mig. Det där med smärtor. Har kännt nåt sånt nån gång...vad jag minns...


 

 


Segern och målen firades med BK.


Sen var det bara att sätta fart med alla måsten. Skulle ha satt upp belysningarna ute men...det är inte så lätt!! Två som knappt rör sig. Jävla skit! Ja!! Det känns så onödigt, förbannat och sorgligt på samma gång.

Men tvättmaskinen jobbar iaf av sig självt. Barnen hjälper till med så mycket de bara kan. Fick dock gå ut med hundarna själv. Och hann bli fly förbannad under den lilla turen. Har fanskapen verkligen ingenting bättre för sig än att köra bil????? Och ska de köra..kan de inte krocka med varann????? Idioten med största I.et i världen kommer åkandes. Och inte går det i 20 förbi direkt. Jag säger det rätt ut - jag HATAR dem så jag ser svart. Kommer aldrig göra annat heller.


Andas ut. Andas in.


Handlat. Ätit. Och mer än så hanns inte med idag.

Imorgon ska jag försöka ta mig upp.

Och sambon är sjukskriven.


Bara för att tänka på annat...

Jag vill åka och klippa mig. Handla kläder till festen. Ha orken att städa och hinna pynta lite till advent i veckan. Ja. Jag vill ha vardagar.


Av csa - 20 november 2016 00:17

Lång dag idag.
Många matcher. Synd att man inte hann se alla på hemmaplan...
Men vi har ju våra kära vovvar <3 Och de fick alla varsina cykelturer idag. Min kropp har tyvärr lämnat WO efter promenaden igår... Så sambon o Hannah gav dem joggingrundor idag istället för promenader.

Det är nåt sjukt över våran familj. På riktigt.

Well...
Idas match slutade med 1 poäng. Det var nääääääära att MiniMe blev matchhjälte. Men hon var bara grymt bra istället.

Sen var det dags att Derbyarbeta. Hallsta-Köping.
Jag gjorde en lysande match med multitasking - protokoll OCH live. The Wicked Witch kan!!!!
Skönt nog så vann killarna!!!!! TGIH.

Nu är det dags att stänga ögonen och vila inför morgondagens Arboga match för Hannah. Skönt med bortamatch. Då slipper jag vara elak mot en massa barn och vuxna ;-) #protokollhäxan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards