Alla inlägg den 9 april 2016

Av csa - 9 april 2016 23:00

Klockan 6 vaknade jag av att nöden rådde lag...   Hundarna instämde.

Frukost i vagnen fick vi äta själva då Hannah sov som en stock.

Jag var väl inte vid mina bästa sinnes bruk så jag tog mig faktiskt en liten slummer till efter frukosten...i väntan på att Hannah skulle starta igång sig själv.   


Men vid 11 var vi faktiskt vid Universitetet för att se match mot Järfälla. Dock utan Hannah.   Pyjamasen och TV:n lockade så pass mycket att de liksom fick bli så. Hundarna var väl nöjda iaf som fick sällskap i vagnen. 

Det blev ett felaktigt oavgjort resultat. Det må vara tillåtet att fotpassa men att sparka in bollen i mål har då inte tillkommit som tillåtet i regelboken. Illa jobbat domarna!!!!   


Vädret jobbade upp sig en sväng.


 


Lunch, hundpromenader och mera vila...


Vid 16snåret var det nästa match. Tegelbrukets andra plan (stoooor) och ett väldigt duktigt lag till motstånd. 

Mormor, morfar och morbror dök upp som publik (och för att ta med sig Hannah hem till Hallsta). Dock var det Idas vilomatch...så de fick inte se våran MVP. Laget fick en ordentlig förlust... Nåja. Trötthet, hela laget nästan utan röster och säkert både hemlängtan och spänningsurladdning, tårar...många känslor och hormoner i ett lag som är på väg in i tonåren!!! Bara att peppa igång på nytt!!


Tillbaka till campingen för mig, Kaj och hundarna. Fikade lite och slösade så mycket varmvatten jag bara hann med i servicehusets dusch. Skööööönt!!!! 

Vi tog sen regnuppehållet i akt och gick en promenad i väntan på sista kvällsmatchen. Vackert i solnedgången. 


       

Inte direkt någon kö till den här inte...  


Nöjda hundar fick sen vila i vagnen när vi drog till Tullängen med Sofia som tillskott i bilen.


Kan bara konstatera...vila och pepp...gör underverk!!!

Förvisso en pyttehall igen...men motståndet var det inget fel på och jätteduktiga killar som domare!!! De första vi fick träffa på som kunde springa med i spelet och verkligen FÖRKLARADE sina beslut för tjejerna!! BRA JOBBAT DOMARNA!!! 

Vi i hejjarklacken jobbade med laget på alla tillåtna vis.    


 

"-Nu köööööör vi!!!!"

(...och tittar på lite killar runt sargen...hahaha!!!)


 

Ida i tekning!


Matchreferat...OJ! Det jag minns nu såhär i efterhand är iaf Idas kanonskott i mål!!! Och så gjorde hon ett till!!!! Hela laget presterade tillsammans 8 mål! VINST 8-3!!!! Vilken glädjeyra!!!


   

Hjulande tränare och jublande barn!

För inte tala om de STOLTA päronen vid ringside.   


Laget for till McD och firade vinsten. Vi for tillbaka till vagnen och firade med gulaschsoppa och rätt hastigt gonatt. Hur trött kan man bli????

Jättetrött kan jag tala om. 


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards