Alla inlägg den 24 april 2016

Av csa - 24 april 2016 23:22

Dags att släcka ner sina gröngula. Men är man så pigg som jag är (!!) så kan man ju lika gärna blogga om de senaste dagarnas...allt. Och inget. 


I fredags var jag på väg hem från jobbet vid 14.

Åkte 16. Skönt iofs att inte ha bytt bort sin långfredag. För när har man lust att betala tillbaka en sån liksom? Den dagen man är full möjligen...

Iväg för att hämta hem en soffa, direkt när man klev in genom dörren. Vädret tillät ju det då. Eller!? Nä. 


 

Har de senaste tiden börjat undra hur det står till, mentalt, med april månad faktiskt.

Något ombytligt. Hysterisk. Instabil. Varmt och kallt, svängande lika fort som en pendel. 

Säkert utbränd...


Men när soffan efter mycket aj och oppps hamnade på släpkärran så var det faktiskt uppehåll!!!! Och de som inte fick plats i kärran...förgyllde utsikten inne i bilen. Eller inte.


 


Men hem kom vi. Och in kom soffan. Och ut kom den gamla.

Två andningar senare var vi iväg till IKEA. Hurrandet uteblev. Det blir lätt så efter 9 timmars jobb utanför restid, på en fredag. Veckans tröttaste kväll liksom. 

Folk tror mig inte men jag kan tala om, med handen på hjärtat, att jag sa: "-Vi kan ta IKEA en annan dag... Det är nog med jobb för idag..."

Men sambon propsade på att det var bästa kvällen för att åka. Lika sant som amen i kyrkan!!! (Månne därför han inte kommenterar mitt FB-inlägg va?! Tänk på den ni...  ) 


Och till IKEA kom vi. Och därifrån hängde mångt med. City Gross hann också få ett besök. 

När vi kom hem hade hundarna fått mat och gett upp på vårat rännande in och ut och iväg och hem.


 

Middag runt midnatt (kändes de som) och gonatt. 


Lördagen kom.

Sambon åkte och jobbade. Ida hade fotbollsmatch i Sura. Jag och Hannah blev kvar hemma.

Hade en tanke på Rocklunda men...det som inte går det går inte. ´nuff said about that. 


Så jag tvätta fönster, strök gardiner och hängde upp dem. Måste va de tråkigaste man kan göra???? Småplockade, tvättade, damma och när hela familjen var samlad så tog vi tu med "allt" man behöver fler händer än 2 för.


Kvällen slutade med sen middag och mycket hunnet. Mer än bilden visar.


 


Söndag.

Hannah försvann till Köping på Bowling&Burgare med sitt innebandylag.

Här målades det både högt och lågt.

Hundarna fick kombinationsmotion. Eget recept. 

Kidsen åkte sen till en kompis och vi fortsatte med "allt".


 

Skönt med avbrott i målarfärgsstanken.

Men vädret hade verkligen mer att önska...   

Sol, regn, snö och hagel på samma gång. 30 sek av varje väderlek ungefär. Sjukt...snuskväder... 


Mycket mer har nog hänt och blivit gjort...men nu ger jag upp för den här helgen.



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards