Alla inlägg den 11 december 2010

Av csa - 11 december 2010 00:10

En fredag har tagit slut nyss. En mkt lång dag om jag får känna efter.

Den började ju som vanligt strax efter 4:30. Is-fis-kall morgon. Inte enl. tempvisaren...men det var is i luften. brrr....


Kom till jobbet på något magiskt vis?!


Fullt upp! Hann en hel del idag på jobbet, vilket man såklart är nöjd med. Lite mindre till på måndag med andra ord. Eller?! Näe...då drar nog en ny kula igång kan jag tro...

Hade tur idag iaf. Matte/chefen och sötaste Doris kom på visit. Fyy...valp...men såå mkt kärlek i. Hemskt!   


Smacka igång bilen efter 15 och hemåt. Dagen blev alltså bättre. Skönt att kunna köra hem i dagsljus för en gångs skull.


När kvällen äntligen började närma sig så blev det både Wii-pisk för mig (mot döttrarna) för att gå vidare mot pizza-frossa och slutligen så fick "Popcorn-Pia" som hon ville också. Hannahs nickname.


Vi är ju som sagt en ganska stor familj. Om man pratar oss allihopa, inkl. hundarna. Som man såklart inte ska borträkna. Allra minst den som snor åt sig halva soffan i tid och jämt. En ny fotölj kanske vore nåt?!...


Chansade mig in på Tradera. Bästa idén. Hittade ingen fotölj som föll mig på läppen. Men jag hitta nåt annat. En sån som jag kikat på jättelänge...men ansett vara hutlöst slöseri med mkt pengar.

Men...ETT bud kunde man väl lägga?...?...


Och dra på trissor. Den ska nu flytta hit! Så nu hoppas jag att antingen Falcon adopterar den...eller så gör jag det. För som vi har det nu så är det väldigt trångt i soffan om kvällarna vill jag lova. Mysigt...visst...men något "compact-living".


Nu skulle man ju sovit för länge sen...som vanligt...så lika bra att ta tag i saken. Vi kör ju pappafritt i helgen (för det mesta). Så ligga och sova halva dagen tror jag inte kommer funka för min egen del faktiskt!!


Ja just ja. Idol tog ju slut idag. Helt oöverraskande så vann ju Jay då. Frågan är väl nu om han vann bara Idol...eller om han verkligen vunnit Minnah också...eller det kanske bara var ett PR-trick?   


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards