Alla inlägg den 28 december 2010

Av csa - 28 december 2010 23:12

Nu bankar skallen. Tröttheten som knackar på? Kanske dottern har rätt när hon sa: "-Mamma!? Alla andra har Jullov nu...men vi har Jobb-lov!"   


Efter att ha slagits lite med inredning på förmiddagen så fick döttrarna husera med morfar medan jag tog med mig mamma-mu till...varuhuset på I. Va så pass smart så jag kolla upp på nätet innan så de jag skulle ha fanns. Men...att bråka själv med ett paket på 2 meter...nä! Och jag är ganska glad över sällskapet. Fy fan va halt de va på E18! Usch...


Det var sjukt mkt folk där idag. De va väl soffliggarna från Annandagen som vaknat ur skink-koman kanske?!

Men jag kollade ju upp vart allt fanns och det var en relativt snabb rattning av kundvagn där inne. Det värsta var ju att ta sig fram bland alla tanter som parkerar överallt.

Varför??   

Varför måste man "parkera" sig mitt i alla gångar??

Varför går det inte att kliva åt sidan?

Och varför har Sverige/Västerås invaderats av finnar???

Ja...det sista va bara en observation jag gjort den senaste veckan.

Det kryllar av dem nu faktiskt.


Och en ännu värre grej idag. När vi kom ut från Ikea så kom en relativt ung, till synes nybliven mamma, med en liten liten kille i en bilstol gåendes. Det var ju idag iaf -10 mitt på dagen. VART I HELA H-VETE HADE HON MÖSSAN TILL UNGEN???? Jag höll på att få spel! Hur kan man?? En liten nyfödd utan mössa nu??? Stryk skulle hon haft!   


Mamma körde upprörd Jag, hem...


Hemma i lilla hålan och hämtade barnen. Hann med att ha en lektion i barnvett med mor min då hon...SKÄMMER BORT FÖR MKT!! Stuvad ännu fullare bil hemåt.


Hannah lite...luggad i kanten och bäddade ner sig huttrandes i soffan. Strax därpå sov hon eftermiddagslur!? Anar ugglor!! Hon har också de senaste nätterna boat in sig i min säng...vet vad det brukar innebära inom kort...  


Hyllor byggdes ihop och kom upp. Snart. Snart. Klart.  


Hundstackarna har fått stå ganska mkt åt sidan senaste dagarna förstås. Men detta var verkligen i grevens tid jag tog tag i detta "renoverande". Så de har nog förståelse. För de äter som vanligt och busar som vanligt och ligger (som vanligt) mitt i vägen för allt skräp och bråte.


Imorgon ska jag ut en sväng med sparken har jag bestämt!!! Behöver rensa hjärnan i tystnad... Hundsällskap tillåtet!!


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards