Alla inlägg den 27 december 2010

Av csa - 27 december 2010 23:52

En dag som gått som ett jehu. Jösses va vi har hunnit med massor!! Tänk om hela veckan kunde få bli så här produktiv...då kommer det här året vara slut imorgon!!


Imorse började vi, jag, Hannah och Ida den stora Röjardagen i deras rum. Det bokstavligen flög grejjer från hyllor, ur lådor och väskor och rakt ner i sopsäckar!! Lite gnissel över att behöva slänga somliga grejjer...men mamma va benhård!


Jag trodde INTE vi skulle hinna så här mkt idag som vi hann. Men vi kom så långt till att allt blev dammat, städat och undanplockat. Garderoben kom in i den andra garderoben och DEN blev också storstädad!!   


Nu ekar rummet lite tomt. Men...jag tror morgondagen kanske kan bättra på den lilla detaljen... Det ser ut som jag behöver ta en sväng till...*censur*. Jodå, ni vet vart så jag behöver inte skriva det va??   


Jag behöver bl a sånt här...


Gamla mattan "råkade" nämligen också stryka med idag. Så två sånna här faller nog damerna i smaken! CD-hyllan kommer bli guld bredvid tv-bänken!!
Eftersom även deras taklampa "råkade" åka ner...så lär man väl hitta en sån också... Och sist men inte minst måste en LACK-hylla komma med hem också!

Säger som Ida när hon vet att man ska säga nåt "nu-kom-jag-på-dig":
-Jaaa??? Vaddååå???  

      


Vi skulle just ta oss an Jätte-sackon när mina föräldrar kom. Mamma hade "drink-problem"!   Ja, alltså vad hon skulle bjuda gästerna på, på nyårsfesten. Vi rassla fram en nyhemtagen drinkbok och så blev det nåt slags drink-och matprat i köket mellan min "Gordon" och mamma.

Pappa...ja han hamna i hallen med Dante och Bosse som satt på honom, så längre än så kom han aldrig in i huset. Duktiga vakthundar jag har!!!   Enda sättet att få dem på liiite armlängs avstånd var att han borstade dem.    Så tacksamt!! Eftersom jag just hade slitit slut på mig själv med Falcons päls...

  
Bosse ser "förskräckt" på högen! Han trodde väl att matte hade släpat hem en nykomling...skandal!! För då skulle ju inte han vara bäbisen längre...


Ja...och så mkt mer hann vi inte idag. Kaj åkte och jobbade och jag föll i koma efter middagen, badning av döttrar och min egen dusch...


Hur jag kan vara vaken än?? Ja...det kan ju bara en sån här bild få en att vara. Tack Lena som fixat iordingen den åt "bara mig"!


Ny ledig dag imorgon!! Natti natt!! Don´t let the bedbugs bite!

  

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards