Direktlänk till inlägg 16 december 2010

...väntar...

Av csa - 16 december 2010 11:14

...om det endå var STAFETTläkare vi hade på VC. Då hade man ju kunnat ge en av dem ett provrör, som kunde överlämnas till en annan och sen bett dem springa åt h-vete...

...vänta, vänta, vänta...ställ din egen diagnos...ge dig själv svaren... Tänk om någon iaf ville prata mitt språk så kanske det slapp bli fel, fel, fel hela tiden!! På hur många språk ska man behöva förklara ALLERGISK??????? Varför skrivs journaler ens...slöseri med elförbrukning...


...och här väntar man...och väntar man...


Något annat roligt att skriva om?


Neheeej...vad skulle det kunna vara?? Är man hemma och är sjuk så händer det ju inte speciellt mkt mer än att man byter vatten i glaset, försöker stoppa i sig något för att få energi eller släpar sig till en dusch för att ev. bli ett uns av piggare.

Men visst...det finns ju folk som verkar ha väldigt mkt på tapeten när de "endå" är hemma...hm...

...jo, jag bloggar när jag är sjuk. Skjut mig om det är förbjudet! Försöker ju bara få ur mig det som annars min stackars familj får lyssna på... De får lida nog.


...dags att vänta vidare...på att någon utländsk läkare ska ringa upp och har man tur så kanske han förstår att han ringt upp rätt människa iaf...


Tillägg kl. 13:42

 

Herr inte-så-svenskat-talandet har ringt. Nu provar vi ny medicin.

Ärad vare Gud i höjden...honom har nog någon gjort i slöjden!


"-Do baara släng-ga gamla medciiin! Nu Nuuu mediciiin, jag skrivfit uut. Braa!?"


Ja va svarar man???  


"-God Jul på dig, hälsa Påskharen att Lucian har ljus i håret, men det är inte farligt enligt SMHI!"

...eller nåt sånt kanske?!

Han har nog varken tagit illa upp eller förstått vad jag än sagt iaf...

 

 

 
 
Ingen bild

Malin & Kia

16 december 2010 11:55

jaa... sjukvården har man inte mycket övers för.
Hoppas dock att du snart är på benen igen och kryat på dig!
Många kramar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards