Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Men... :(

Av csa - 16 december 2011 23:52

Även om det (kanske) föga märks här så ofta så har hundar en stooor plats för mig. Enligt mig så ligger det en hel del i detta...


 


Men...vad är det som händer?

På alltför kort tid så försvinner de. För att bara räkna upp några i bekantskapen, så blöder det alltför många hjärtan nu, på alltför kort tid.
Några jag kommer på rakt av.

Å, L, A, A, C, L, J, A-S, M, L, M, M, S, I, L, I, J...(skriver inte ut namnen för de kanske inte samtycker att bli nämnda här) Och alla dessa är inom ett ynka år!!


...och inte alls att förglömma mitt eget brustna hjärta som ALDRIG kommer läka. Jag kan inte ens se bilder än idag på MIN kille utan att tårarna rinner i floder.

Det är förfärligt, på riktigt.

Hemskt.

Ont.

Och jag må hända vara neggo, men jag ser inte DET längre. Jag ser inte de där hundarna som fanns, idag. Jag är ledsen, men så känner jag. Jag gillar mina hundar, det är inte det och så, men...nej...de är inte i samma ens nära. Inga är. För min smak.


Trist bara det.

Skänker idag en tanke till de "mina" som förlorat sin bästa fyrfota vän.


 

 
 
Camilla

Camilla

17 december 2011 12:47

Ja, Stina .. det ligger mycket i de orden du har på din skylt. Jag tänkte faktiskt på er igår och då ni stod inför detta för inte allt för länge sedan... fy fannn .. att säga att ens hjärta spricker är inte att ta i i överkant .. mitt är ordentligt sargat nu ;( usch och fy så sorligt det är.
Kram från en förtvivlad matte ;(

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

17 december 2011 21:38

Ja att våra hundar försvinner för oss är verkligen hemskt och ännu värre när dom försvinner "för tidigt !! Fast å andra sidan är det precis lika hemskt att förlora den där gamla också, den som "alltid" funnits där, jag fasar när den dagen kommer, för den närmar sig för varje dag vare sig jag vill eller inte.

Men du jag har en av dom där unika exemplaren här hemma,en av det gamla gardet, du är välkommen att komma och mysa vilken dag som helst. Däremot kan jag inte lova att gamelgeten är sugen på att mysa samtidigt som dig, han bestämmer nämligen sådant själv och man vet aldrig vilket humör han är på ;)Det är ju liksom charmen med den sortens hundar, dom som igentligen bara tillhör oss mattar <3

http://blogg.passagen.se/ollebus

csa

17 december 2011 23:13

Precis Lina. Olle är en "sån där" jag syftar på. En sån som är som de "ska vara" eller hur jag ska skriva´t. Vi som har/har haft en vet.
Jag vet också hur man orkar vänta ut de där gamlingarna till sånt de inte har tid med...hehe...så se upp Olle. Snart kanske tanta kommer på besök ;)
Ge honom en ENORM kram om du kommer åt, från mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards