Alla inlägg den 25 december 2011

Av csa - 25 december 2011 22:52

...det är valet våra hundar har när vi förlitar oss på deras nosar.


Bägge hundarna fick i stort sett likadana spår idag. Enkla med två vinklar och i bägges slut så låg husses handskar, vilket han ju såklart ville ha tillbaka i komplett par efteråt.

Kan väl med facit på hand se det som att det är tur att vi har just två hundar. Annars hade husse fått frysa om den ena handen.


Bosse fick börja.

Kom till spåret, tog det väl "sådär", gick ca 10 meter och slutade plötsligt spåra totalt?! Roade sig istället med att pipa och bete sig allmänt ofokukerat dumt.   Idiot. Men som man bäddar får man ligga. Blev lusläst och fick sonika gå hem och missa allt det roliga.   

SOM han skämdes efteråt, som alltid (fjäskar järnet/flyttar in under skinnet på den som är minst argsint av oss) för han pallar ju inte när vi blir förbannade på hans dumbeteenden. För dumhet är bara vad det är. Han kan spåra och har haft mkt tuffare upplägg och terränger förut. Kanske lärde han sig nåt? Man kan ju hoppas.


Istället Dantes tur.

Taggat till klorspetsarna hela promenadvägen till spåret. (Stilstudie som Tiger i Nalle Puh när han går igång kan vara en snarlik jämnförelse  )

Går på sitt eget spår, perfekt upptag, spårar från början till slut i sitt spår i en rasande fart. Husses handske nummer 1 i hamn på ett tu.   

Får, för skojs skull, fortsätta in i Bosses spår. Totalt förväntanslöst, då spåret ju redan var sk "beträtt" så kunde det ju faktiskt varit onödigt knivigt. Men... Han kör det rakt av, vek av EN gång åt sidan ca 3 meter för att dricka lite vatten i en pöl, vänder dock direkt tillbaka i spåret och fixar så husse slipper frysa om vänsterhanden också!

Killen som KAN hela dagen Han. Mkt kan man säga om den hunden men JOBBA - det kan han!! Outtröttligt!!


   

Spårar Kungen   


Ja, så kan det gå. Och jag vet ju iaf vilken hund jag kan förlita mig på när jag går vilse nästa gång. För det handlar inte om OM jag går vilse nästa gång utan NÄR.  


Den andra har dock ingen aning om vad som väntar honom imorgon. Gissar på MÅÅÅÅNGA spårupptag och han får nog inte komma hem innan han löser dem så husse är nöjd.  

För hans skull så hoppas jag att han löser det snabbt så det inte går för honom som det gick för mig när jag skulle övningsköra(med min far) och tränade Start-i-backe. Jösses...att vi någonsin kom hem var bara tur och inget annat. Klarade jag mig EN gång så skulle farsan såklart ha TVÅ felfria på raken. När TVÅ fixades...ja då vore det ju trevligt med TRE på raken...osv osv osv...  


Imorgon ser planerna relativt öppna ut. Bosse ska ju som sagt klara sina spår. Tar det inte hela dagen så kanske, kaaanske en Västeråsvända kan bli aktuell efter all tvätt som behöver bollas mellan maskinerna i källaren.


  

Av csa - 25 december 2011 12:21

Då var julafton förbi och jag är väldigt nöjd med det.

TACK för alla fina inlägg  för senaste bloggen, gó vänner!! De värmer.


För att summera dagen som inte blev "planerad" så har jag ju passerat den nu och barnen hade iaf en BRA, MYCKET BRA julafton. Det är jag nöjd med. De fick MÄNGDER av julklappar och sken som solar hela kvällen. Det som varit har varit och jag blickar inte tillbaka där inte. *Andas ut*.


Nån kan säker undra varför jag är så pass "ärlig" att jag skriver sånt här för allmän beskådning, att jag inte har det rosenrött och sockersött. Det är väl privat?! Ja, såklart det är det. Men jag är och har alltid varit ärlig i mina rader, mina tankar. min dagbok, och varför ska jag låtsas att solen skiner och då är allt bra, när det inte är det? Man behöver inte läsa här. Jag dömer ingen som inte vill. (Skrivet för 400:e gången)

Nej. Jag är jag och kommer så alltid vara. Är jag inte nöjd är jag inte. Är jag nöjd så är jag.
Och man behöver inte se allt nattsvart, det finns alltid nåt att se fram emot osv osv. Det är inte sant när man vet annat, måste jag vara ärlig och delge.

Jag blickar nu framåt och då ser jag Nyårsafton. Sen börjar ett NYTT ÅR. Kan det bli bra månne?? Hoppet finns. Nångång så måste det ju blir "mitt år". Kanske 2012 är just det året?? Det vet jag inte förrän om ett år.


Igår, när lugnet lagt sig, gjorde jag och sambon nåt lite knäppt. Men behövligt. Tror klockan var halv 1 på natten till idag när vi gick ut och gick. Tog hundarna med oss och gick ut i det kolsvarta men otroligt stjärnklara landskapet vi lever i. Jag mådde så fruktansvärt konstigt illa (säkert pga både det ena och andra) så jag kände bara att jag behövde luft för att kunna få sova.

Det var så vackert! Helt dött ute och såklart lugnt och tyyyyyst. Fint!! Bra andas-potential på det.


Vaknade sent som sjutton idag, men och?! Inga måste idag inte!!   

Har ätit senfrukost och sambon lägger nu spår åt killarna så vi kan få ha lite kvalitétstid sen. Vi ska ut på en långpromis vilket också känns behövligt. Kanske Dante kan ta med sin vagn så har tjejerna någonstans att vila om de inte orkar med streckan. Hundarna fick ju inte heller riktigt den dag jag hade önskan om, så de blev lite åtsidosatta igår.   Men idag finns inget som kan sätta dem mellan några stolar. Precis som jag vill ha det.

Tror för övrigt att de gick upp en 5 kilo var igår. De hittade G och pappa kan man säga. Då går man inte lottlös.   Mina hundar älskar G.   

Ett senario igår. Pappa och Dante själva i köket. Hördes viskande: -Neej...nu kan jag nog inte ge dig mera...just nu...   

Dante kom sen ut med ett smile från köket. Hm...?!...


Ska nu ta en sväng och kika vad Sonic och Mario gör med mina döttrar. Behöver jag säga att deras 3DS-spel vart årets höjdarklappar?? (Hannah dock rätt lyrisk över sina...ursäkta stavningen... Lallalopsys med tillhörande trädhus-by.)
Det bästa är ju att man kan sno handspelen emellanåt. Dock är jag en kass "förlorare" i sånt. Så det kan hända att jag behöver låna mkt och länge...


Ok. Jag ska se nåt positivt framöver. Min nya mobil borde komma snart. Självklart fick jag ju igår höra att den var skiiiitdålig (varför blev man inte förvånad över det uttalandet, när det kom därifrån det kom???  )

Så nu antar jag att den är SUPERBRA och längtar ännu mera tills den kommer.

Den jag har nu har fått mer än stora knäppen. I förrgår skulle jag ringa ett lokalt samtal. Kom ingenstans. Det enda jag fick läsa på displayen var: Kontakten finns inte i nätverket. Say what???? Vilket nätverk?? Jag ska ju bara RINGA ett lokalsamtal!!

Som sagt...den har gjort sitt kan man säga.



Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards