Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Födelsedagsbarnet

Av csa - 29 mars 2012 18:49


 

Lundbackens (nästa) 6-åring!!
(Tyvärr ingen dagsfärsk bild att tillgå då jag inte har någon lust att lägga in bilder på den här datorn. De är seg som gummi iaf...)


Idag är det dags igen. Födelsedagarna duggar tätt i den här familjen såhär på vårkanten.

Dante blir dag "gamling" men...valpstadiet är så kärt så det är nästan en skam att kalla honom gammal. Blandade småhopp och glada tjut! Det är Dante det!!

Härligt, javisst!!!


Han är numera pappa till 19 valpar och hur många barnbarn han har har jag faktiskt ingen större koll på, men det är en hel del av dem. Jätteskoj att fler än vi gillar även denna modellen av nallebjörn   Hoppas de har lika stor livsglädje också!!


Dagen i annars har varit intressant. Utbildning (igen) men av en helt annan art än vad jag är van vid. Höga höjder...men jag höll mig kvar på golvnivå. En annan får ju svindel av att bara stå på en stol och byta gardiner.   


Efter omständigheterna så mår vi alla schysst. Mina blåmärken börjar byta färgton mot mera röd-lila-gult...och träningsvärken som var placerad överallt, har faktiskt gett sig av. Jädrar!! Jag är kanske lite tränad trots allt?! hehe...


Vann på Triss gjorde vi idag också. Jag, morsan och Madamu har ju våra torsdags-hopp, och idag så inkasserade vi den ofantliga summan av 75kronor. Undra hur vi ska förvalta "miljonerna"??? Vi får fundera på saken helt enkelt...


Insåg nyss att jag nu har 3 dagar kvar att jobba på ganska länge. Imorgon, måndag och tisdag...sen långledigt! Ska bli skönt!! Dock ingår det ju VAB och återhämtning av Hannah efter hennes op. som ska till nästa onsdag.

Jösses jag är nervös!!! Gillar ju inte sånna där sövningar... Och allra helst inte när det gäller min lilla prinsessa som aldrig varit sövd.

Hon tacklar det hela med tystnad! Total tystnad. Inga frågor, inga påståenden, inte ett ord om hela alltet. Hm..?! Är det för att hon inte bryr sig eller är det för att hon är livrädd? Jättesvårt att avgöra...


Jag har idag iaf beställt en sak till henne som jag hoppas hinner komma innan nästa onsdag. Hon kommer blir galet glad för den överraskningen!!!

Hoppas, hoppas, hoppas!!!!


Men nu är det torsdag och en liten favoritdag i veckan tycker jag. Förutom våra triss-stunder så kommer det nu Revenge ikväll på tv:n. Guldserien!!

Sen vaknar man upp till fredag...och...allt härligt därpå.


Men nu, dags att göra slut på de återstående ljusa timmarna på den här dagen. Ciao!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards