Alla inlägg den 19 maj 2013

Av csa - 19 maj 2013 19:31

Sitter just nu på en helt ny plats i huset.

Har möblerat om lite på våra fjuttiga kvadrater. En vilostol som stått ute i det inglasade som typ "dekoration" har fått komma in och vad det verkar så är den en ypperlig ny plats för datoriserande framför tv:n   


En liten söt bänk är nu hämtad till köket. Vit och urgullig. Ska invänta lönen och sen införskaffa lite sittkuddar till den. Vill även ha nya köksstolar... Mkt man vill ha.


Är så nöjd med dagen även om solen behagade att inte dyka upp.

Hann ju städa, ta hand om tvättberg, röja och klura på både det ena och andra istället.


När "allt" var klart så kom då ösregnet som på nåt konstigt vis gick från ökande till massivt ökande.

Det nästan oanvända regnstället fick jobba hårt men det är på riktigt HÄRLIGT att vara ute i regn. Nej, jag skojar inte. Jag gillar det!!

Vovven var som en dränkt katt när vi kom hem. Men han klagar lika lite på regn som sin matte så inga ledsamheter vilar där.

Här ligger han på tork när vi kom hem.


 


Nu är det myspys kvällen ut. Ljus tända lite överallt. Regnet fortsätter tvätta världen utanför. Barnen spelar Kasta Gris här bredvid (och är stadigt oense..haha), ugnspannkakan på g till middag och snart VM-finalen på tv:n.


Isn´t life good?? Jo det är det!! Iaf så länge det är helg.   Jag är nöjd med rätt "lite" för att stortrivas har jag insett. Eller så beror allt på att jag på riktigt fått ett helt nytt liv sen magen "fått hjälp" och är med mig alla dagar i veckan och måendet är bättre än på TOPP.   

Den som inte upplevt vad jag dragits med sen 12-års åldern kan aldrig ens föreställa sig vilket HELVETE det varit.

Tror det nu gått 7 veckor sedan allt började... Det har varit underbara veckor och jag tror, hoppas och kämpar för att så här ska livet fortsätta!!


Av csa - 19 maj 2013 11:30

Är så nöjd med gårdagen!! Så nöjd då jag tydligen inte ens hann med att blogga.   

Bara den "lilla" faktorn att få låna in en kärra och få bort mängder med renoveringsskit är Hallelulja över för mig.


Trädgården fick både det ena och det andra. Och en studsmatta uppsatt precis lagomt till Sverige-Finlandmatchen. Alltså hur jävla proffs ÄR inte vi som föräldrar liksom??   Rutinerade som en landslag!!!

Och JA jag tycker också det finns för många FB-fjantar, Carola. Stora som höghus bakom mobilerna...ska alltid försöka hitta nåt att klanka på hos andra för att de har så obefintliga liv själva. Det är synd om dem. Vi får trösta oss med att vi inte är lika klena.   


Verkar vara ett smart drag att inte anmäla till Hässleholm. Verkar varit en hetta som lamslog de flesta.   Läste någonstans att folk t o m avstod sina uppfödar- och avelsgrupper till hänsynt för hundarna.   !!! Det är liksom inte värt en fjantig rosett att hundarna ska må dåligt på nåt vis.

De ställer upp på nog knäppa grejjer för oss ägare ändå.


Hockeymatchen var bra! Roligt att Sverige vinner men...det hade ju varit mer spännande om Finland hade haft studspucken lite mer på sin sida också. Rättvis i min tanke.

ESC var ju bedrövligt lång!!! Jäsp! Älskade Finlands låt!! Den danska var väl helt okej antar jag eftersom den vann. Hörde den inte. Men jag gillade Ryssland och Bonnie Tyler. Var det nu än var för land som mumlade sig igenom en låt efter Sverige så gav den iaf depressionen ett ansikte (vad den nu än må ha handlat om??) Blir alltid lika förvånad...hur f*n lät de andra bidragen om den va bäst????   


Kulturer...det enda som aldrig kommer klaffa överallt...


Imorse lite regn och vindstilla. Nu kom solen och hade blåsten med sig igen.

Tvättberget är fixat och nu är kafferasten slut. Om nån timme har sambon slutat jobbet och då blir det spännande hämtning av en möbel vi "ropade in" på auktion igår.  Den bara måste passa in!!!!



Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards