Alla inlägg under mars 2015

Av csa - 21 mars 2015 18:41

Godmorgonens look.


 


 

Runt lunch. Kämpa solen.


Om bara de förbannade "grannarna" kunde ta ner sina ännu mer förbannade träd så skulle jag inte behöva tänka "mordiska tankar" utan kunna njuta eftermiddagssol även denna tiden på året när man behöver solen mer än någonsin!!!...  


 

Hannahs lag hade poolspel på hemmaplan idag. Duktiga, duktiga kids!!! Och den bästa, dottern såklart, stod i mål för "ingen annan ville stå" enligt henne. Och det var nog klokt att inte vilja. För hon var så jävla bra!!! (ursäkta ordvalet) men somliga plockar hon tog var grymma!!!!!   Killarna ska nog vara rätt nöjda med "sin tjej". Gud vet hur länge hon kommer stanna. Hennes val. 


Hade mycket trevligt på läktarn med en fin gammal vän. Pratade gamla minnen och skrattade åt både det ena och den andra. Känns som igår vi gick i 1:an-9:an ihop. Nu har vi barn som spelar innebandy tillsammans. Livet går verkligen lite fort. Bevisligen. 


Bara en inflik. Är det nåt som går nu detta med att "...gud va det var bättre förr...oj va länge sen vi sågs...måste ses snart?!!!??"

Ursäkta men... Varför?

Jag har bevisligen inte saknat somliga alls...för annars hade jag väl sökt upp dem tidigare...!!? Eller helt enkelt gjort valet att inte. Därför det "tagit sån tid..." kanske...   

Anyway.


Gamla minnen. Tokiga E skickade massa bilder idag. Fan va roligt vi hade det då!!!! Kanske lite "bättre förr=där å då" ?? Visst fanns rötäggen då med...men vi var liiite bättre. Störde rejält.    Sen slutade somliga. Vi vann!!!   


 

Eller ja...att bli fasttejpad på sin arbetsplats vettigudarna om det va så kul   (Tydligen sprang jag runt en hel del istället för att jobba på den tiden????    )

Eller JO! Det var idel glada miner!(på oss, inte de andra) Det var godis i lass. Det var...bättre!!


Och Doris va liten skrutta.   

 


Så glad hon är frisk igen. För jösses va sjuk hon varit den här veckan. Men vi fixade det med! När alla skrek MÅSTE MAN INTE GÅ TILL VETERINÄREN????... Folk springer där för ingenting och allt va??? 

Men det är då skilland på sjuk Berner å sjuk Staffe kan jag lugnt påstå. Ny lärdom igen. 

Nu är hon sitt gamla jag igen, glada hopp, pussarna, matvrak och språng på promenaderna. 


Måste bara ta med en till bild från veckan när jag är "på trån". I torsdags när vi kalasfikade...

Gissa vem som är hundarnas största favvo i släkten? Jag säger Morfar.   


 

Hoffa syns inte ens. Han sitter nämligen med huvudet i knät på gubben, framför (under bordet).

Dårar!!!

Men en helt normal "morfar-på-besök-bild". Och han ÄLSKAR det!!! precis lika mycket som lurvarna. 


 

Nu tar vi kväll.


Gladiatorerna om en timme, go´middag strax och nöjda hundar sover efter en härlig runda utan koppel med mycket bus. Det bästa valet om vi får säga´t. Motion och nöje i ett. 


Och hmmm... 


  

...va de så det var...  



Av csa - 20 mars 2015 18:30

Gjort!

Det gick väl ganska så bra. Hann bli både trött och argsint.  #friskhetstecken


Vädret. Bakslag. Går inte att förbise. Man hade ju önskat en varm, solig och härlig fredagspromenad efter den mycket trevliga veckans soliga härliga temperaturer. Kunde man ju fetglömma. 


 

Man gav sig ut i söööölväder.

Snöblandat snusk som förstörde den fina torra backen totalt. 


 

Förstörd frilla.   


Men inga ledsna miner på de fyrfotade inte. Bara suddiga mobilbilder. Både pga huttrande matte och frisk nederbörd. 


   


 

Fullt ös. Bra muskler!!!   

Den killen har då inte ett uns av fett på sin stora kroppshydda han inte. Men stenhård. 

Skulle nog behöva jaga honom...  


Kvällen avslutades med tacos, Boxtrolls och "Tutan". Och somnade i soffan kl 21.


 


...och denna utsikten...

   

...kunde man ju varit utan...


Av csa - 19 mars 2015 23:41

Himmel.
Och Helvete.
På samma dag.

Hannah firad. Älskade unge!!!

Så sjukt söt på den där bilden. Nästan lika söt o underbar som i verkliga livet.
Kalasat o presenter. Hipp Hurra!!

Men nåt annat får mig att svära högt.
Inte första. Inte andra. Å jag ger mig fan på att det inte ens är tredje gången jag blir behandlad ganska så osmart.
Imorgon kommer jag INTE vara trevlig på nån punkt.
Så jävla less på folk med stor käft, folk som inte gör sitt, folk som inte ens kommer med en ärlighet, folk som tycker men aldrig utåt. Å när det fatala misstaget att få MIG att stå till svars för andras ignorans/lathet/misslyckande...GRATTIS! Du ligger rätt illa till kan jag lova. Jag är både långsint å elak när jag vaknar på det humöret. Vilket borde inträffa imorgon.
Du lär inte heller bli saknad när du går. För vad fan har du gjort för gott...egentligen?

Dessutom. Hur jäääävla svårt kan det vara att fråga om man undrar nåt?????
Jag är fan omringad av idioter.

Av csa - 18 mars 2015 22:08

...måste erkänna mig så trött att jag lämnar WO för idag.
Så nån långblogg blir det (tyvärr) inte idag heller.
Somliga (jag) har större behov av (skönhets-)sömn än andra.

"Vila är hälsa. Hälsa ofta."
Hur gammal (och sann) dänga som helst.

Av csa - 16 mars 2015 23:31

Det vart en sån där Måndag. Med stort M.
Allt har varit slut! Pallar, kragar, mallar, ilägg, kartonger, papper o gem...sen tappade jag räkningen och bara fyllde på överallt.
Mycket gjort. För andra. ;-)

Men mera gjort för mitt ego. Såklart. Det är ju 2015 nu!! :-D
Imorrn ska Rockergubben få sina fiskar varma. Hehe... Alla har vi våra metoder för att få dagarna att gå.

Mycket skrattat. Störde säkert. Så jag är nöjd!

Scouterna. Förberedelser. Tänka.

Skogen idag. Motion lättar tungt huvud. Sååå mycket bättre. Bortsett från att jag nu får ställa klockan tills om nån timme. Annars blir det nog bers-tørk till frukostmackan.
Fattar inte hur man kan häva i sig så mycket dynga ute att man sen föredrar att ha räserbajs o hulka. "-Dooooris! Fyyyy!!!"
Undra om det inte vid sånna här dagar verkligen är på sin plats att läsa köpeavtal och ägarbevisen på (o)djuren???? ;-) Tror de va??

Huvvaligen säger jag bara.

Men nu måste skönhetssömnen infalla ILSNABBT om man inte ska skrämma livet av sig själv vid spegeln imorgonbitti.

Men ingen Ejlert. På jättelänge... Vem ska krama på mig nu??? #snyft
Ha det bäst i värmen vännen!!! <3 <3 <3

NU Sova. På näthinnan...

Av csa - 15 mars 2015 23:18

Dåså. Helgen snart slut. 


Kan inte påstå att jag minns allt som hänt, tyvärr. Men att jag är nöjd ska jag inte ljuga om. Massa hänt! Ringspringet hade inte hunnits med ens om anmälningen gjorts. Ibland är det som klart. Innan det hände. 


Nöjdast med att ha rent hus, ren bil och rena hundar!!! Och allt som rensats. Och att tvättkorgarna gapar tomma!!! Och att det funnits vila pö om pö. Att det sovits länge, utan att ha varit vaket halva nätter som orsak, utan länge=sammanhängande. Gick faktiskt upp 7 igår bara för "allt". Att solen har påverkan positivt är det då inget jag någonsin nekat till och behöver inte nu heller. Tror inte hälften blitt gjort lika lätt om det hade snöat eller regnat ute. 


 

Va nu Bosse vill ha sagt med den minen kan vi bara sia i...  Blåste jag sidbena nånstans månne? 


En mindre gissningsfull bild strax därpå.

 

Njutare!!!

Nybadad, liggandes i solen och småslumra/torka...det verkar vara nåt som gick högt upp på dagslistan för gubben det!


Det planeras och spekuleras. För- och nackdelar. Varför? Varför inte? 

Jaa...varför?? Egentligen.

Fundera hårt. 


Dagens promenad gick av stapeln medan Ida hade träning. T o m Hannah följde med. 

Soligt och knappt nån otäck vind. Meeeeen så skitigt!!! Hade nog hela samhällets grusupplagor med hem i pälsarna. Doris helprickig av allehanda stänk. Blääää!!! Så alla åkte alltså i baljan.

Sånt händer "aaaaldrig" här ute i skogen inte.   Hemma bäst. Förutom att det blev kloklipp då. Då är hemma rätt sugit (eller om det bara är hennes husses kärring som är!?), om Doris får tycka.   


 

Me and the Mountaindogs, right?   


Alltså jag hann skura källarn.

Kan verkligen inte fatta att jag spenderade så pass lång tid down there så jag fick det gjort.   Meen. Vem skulle annars? Och hur trevligt kommer det inte att bli härefter? #megood


Det får bli sista pinket nu. Sen sova. Sjujäkla trevlig syssla måste jag säga. Och enligt nyheterna även bästa hälsokuren.

Är jag ett hälsofreak nu alltså???   


Av csa - 14 mars 2015 23:09

Det blev inte den mest bloggade veckan detta inte.
Men det finns ju viktigare saker i livet än sånt...

Idag fyllde äldsta dottern 11. Mitt lilla <3

Ser rätt nöjd ut med sin dag va?
Avslutades med shopping och Måns efter presenter o tårta.

Jaaa.
Va säger man?

Gonatt.

Av csa - 12 mars 2015 22:55

...att det låg nåt logiskt bakom "allt". Somliga gör livet mer leende än andra.

#knäppavännerärbäst

Galler #check
Hundbad #intecheck
Presenter #imorgon

Några favvisar som avslut. De verkar smitta stadigt...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards