Alla inlägg den 8 november 2015

Av csa - 8 november 2015 13:21

Jag vet inte men...


 


Folk har blivit galnare med åren? Eller?

Detta tjat om vem som har rätt...vem som tänker bäst...vem som sa/skrev vad...tyckte...inte tyckte... Det är ju bara så kort och gott att folk måste ÄLSKA att hata!!?!

Eller har jag fel? Nä. Jag ser det inte så. 

Rasister hatas. Rasisterna hatar. Några är inte rasister men hatas iaf...för de tycker saker som "ÄR" rasistiska!!! Eller? Har de kanske bara en annan åsikt, hämtad ur sitt livs synvinkel? Kan vara så va? 

Det är sånna hysteriska debatter på nätet att jag blir alldeles trött... Hur orkar folk? Jo. För de vill hata nåt!!! De liksom gräver med sked efter NÅT de kan tjabbla igång. Då är det tacksamt att hänga upp sig på ord och mer därtill.


Jag har mina åsikter. Jag sprider dem inte av den enkla anledningen på t ex FB... För de är MINA åsikter. Jag delar dem med några, det har jag märkt. Men alla har ju rätt att tycka vad de vill..så varför ska jag mata folk med min tro? Orka bråka med nättroll och tangentmästare. Vem blir lyckligare för det? För alltid kommer det nån dum jävel och anser att jag är si och så då. Jag vet vad jag är och vad jag tycker. De känns inte mig och vad jag gått igenom i mitt liv. För mig är det rätt! För mig. Jag behöver inte dela dem med alla för det kommer ALDRIG finnas folk som tycker precis som jag. 

Jag har helt enkelt slutat läsa skiten som folk vrålar ut i etern. #scrollar #scrollar För jag tycker inte som de flesta av trollen!! Ska jag sitta och skriva det på var och varannans status/i var och varannat forum så får jag ju sluta arbeta. Skulle aldrig hinna annars!!! Och vad skulle jag inte hamna i för fack då?

Arbetslös idiot?

Slöhög?

Outbildad och inkompetent??

Hehehe...


Det dummaste av allt är...de som ger sig in i leken. De häver ur sig. De får självklart mothugg och det förekommer ganska hårda ordval. Men...vänta lite där. Den som har "rätt" sitter ju och idiotförklarar en massa människor. Är det konstigt att man då får mothugg? Inte alls. Är det konstigt att de råkar ut för nån som drar in deras fruar, barn och släkt ner i mörker? Inte alls. Alla har inte ordets begåvning. De gillar att hata liksom... 

Hat sprider hat. Kärlek sprider kärlek. Så skriver de "utbildade" och anser sig vara på Kärleks-sidan. 

Okej... Men när du precis kallat t ex SD för rasistiska svin som är outbildade, inkompetenta idioter.. Var det kärlek du spred då??? Då är inte kärlek det samma i min värld. Vi har då antagligen inte samma syn på mycket annat heller... Vi ger nog inte varann nåt utrymme för nätkärlek. 


Som sagt.

Jag har mer jag vill få ut av mina ynkade dagar än läsa och kommentera sånt där jävla nonsens.

I slutänden så gör politikerna som de vill och vi får rätta oss in i ledet, vilket "idiotparti" som än regerar, och vi betalar vilken galenskap de än hittar på. Har jag fel? Inte märkt det ännu isf. 


Jag har nog aldrig delat nåt rasistisk. Säkerligen delat "sk rasistiska" åsikter men de har aldrig varit menade ur nån förutfattad mening från andra alls.

Jag anser att idioter finns i hela färgskalan nämligen.

Den senaste ur mitt synfält är jätteblond. 

Mina förfädrar är inte svenskar rakt igenom. De kom hit för att de tyckte de land de kom ifrån inte var nåt för dem. Av olika anledningar. Jag hade nog inte haft det kattskit i nåt av de landen de kom ifrån, om jag hade fötts där istället för här... Möjligen fetare plånbok.

Men nu hamnade de här i lilla landet inte-längre-ett-dugg-lagomt och tredje gången gillt så kom då den här individen till världen. Som svensk. Eller vad andra nu anser att jag är. Och de blev väl som det blev. Jag lever och har det inte sämst men långt ifrån enklast eller bäst eller lättast.  

Men jag har lik förbannat blivit knivhotad av både en svensk och en annan gång en invandrare, blivit kallad för hora av ett mörkhyat äckel, blivit kallad finnjävel av en halvjapan (!!??), hotad av svenskar med både misshandel och folk har önskat livet ur mig och spinner på hur de ska lyckas göra mitt liv till ett rent helvete. Blivit hatad för att jag tycker nåt, blivit hatad för vad jag glädjs åt, blivit hatad för nåt jag uppnått, blivit hatad för att jag varit sjuk, blivit hatad för att jag blivit arg, folk hatar att jag säger vad jag tycker, men jag ska tåla allt jag blir tillsagd(!!?), jag ska sköta mitt och skita i andra, samtidigt ska jag bry mig om andra och hjälpa till, jag ska och jag ska inte...

Allt är dessutom orättvist!!

Det beror bara på vem man frågar.

Jag tror inte att t ex vår Statsminister tycker det är orättvist att jag har mindre lån på mitt hus som iaf är lite jobbigare för min ekonomi än vad hans ev. lån är för honom. 

Jag kan väl få tycka det är orättvis att jag inte har 50 000 i månaden i lön när det finns folk som inte gör hälften så mycket nytta för andra som jag tycker att jag gör?

Jag kan väl få tycka att folk lägger ner för mycket tid på vad andra gör..utan att sprida det eller placeras in i ett fack för det? 

Tycker det är jätteorättvist att jag är så lätt att klanka på till andra. Jag vill ju också höra!!!!   

Nej jag lever inte i ett land med "riktigt" krig. Men äter det till lunch...så att säga.  

Jag har det inte sämst. Det har jag redan konstaterat utan hjälp. Ja, jag skulle nog vilja ha hjälp om jag satt i en båt och var flykting. Skulle jag sen få den hjälpen jag tror jag ska få? Skulle jag vara tacksam för det minsta lilla om så skulle ske?

Det vet vi inte. Idag. Men jag kan gissa. 

Och jag kan verkligen tycka att religion och pengar är orsaken till alla osämjor och krig. 

Och det står jag för som åsikt. Och om det sticker i nåns ögon så är det fritt att tycka annat utan att jag får ett sämre liv för det. Men en sak kan vi nog enkelt inse. 

Vi är nog inte bra för varann.


Hjulet snurrar men våran hamster är död!


Så.

Jag är som jag är och så får andra vara som de mår. 


Jag sitter här i mitt nu och mår lite sämre än bra (om sanningen ska fram) men ska åka och fira min pappa iaf. För mig är han bäst. Har alltid varit här för mig och jag är lyckligt lottad!!! Rolig, kortstubinad, genomsnäll, envis, mysig, ärlig och precis så bra som passar mig. Kan vara för att vi har så många likheter kanske. ;) 


Mina barn har också en väldans bra pappa. Han är inte så jättebra på att cykla barncykel, hålla takten till musik, städa upp efter sig, planera, göra en sak i taget...men...han kan laga mat och tål när vi djävlas med han! Hahaha...


Och just nu sitter han på en läktare, stolt över sin äldsta dotter #3 som är Lagkapten i det vinnande laget. Hejja IBK Hallsta F04.


 



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards