Alla inlägg den 10 november 2015

Av csa - 10 november 2015 23:45

Tisdag.

Ni vet den längsta och knöligaste av veckodagarna. Den är överlevd även idag!!


Långa jobbetimmar. Tänka, knappa, leta, tänka, reda upp, fixa och trixa. Jag kommer bli klar med min pall till jul. 2017. Känns det som. 

Meeeen nåt ska man ju göra om dagarna. Så det är inte problemet. Det är transporterna... 


Yngsta dottern hemma med pappa idag. Det blev samtal till VC då hon inte var mycket bättre vid väckningen. Dock gick ju timmarna innan hon ens fick en tid där. 

Och direkt därifrån skickades hon till Vås Akuten med remiss om röntgen av foten. Det tog TID där. Närmare 6 timmar innan de var åter hemma igen. 


Direkt när jag släppte väskan innanför dörren efter jobbet så kastade jag och Ida oss ut med hundarna. Det var nog tur det. Annars hade det inte blitt nån tid till rörelse alls. Nu med facit.

Grusigt och grisigt värre!!! Det tog över 30 min (!!!) att få dem insläppningsbara så middagen fick skjutsas upp och vi kom med andan i halsen iväg på Öppet Hus:et på Lindbo.

Det var en rätt bra kväll måste jag säga! Information i lagom dos av rektorn. Många engagerade lärare, prova-på-stationer och lektioner att hälsa på. Det måste ju varit 20+ år sedan jag var på insidan i den skolan sist. En annan var ju inte "pluggis" utan mer "praktiskt" lagd   och gick på Nibble på högstadiet. Men fr o m numera så flyttas alltså våra "små" 6:or från 3 skolor upp till Lindbo och ska samsas ihop med åk 7-9. Jag tycker inte riktigt det är så bra. Tycker de är för små för att dela skola med de som sex- och supdebuterar (för att tala klarspråk). 

Men vem har frågat oss det gäller? 

Politiker fungerar ju inte riktigt som folk. 


Och kvällen slutade, sammafattningsvis, såhär hos oss


 

Dottern fick domen. Fraktur i foten. Gipsades om två gånger innan det blev bra.

Men jag är stolt över henne som fixade det!!! #hongillarjuinteläkare


Och så bilden till höger.

Skoltrappa/förvirringssteg på Lindbo för oss copycats.


Dottern ville ha sin mamma hemma imorgon. Då kör vi på det! Egentligen ville hon till skolan men eftersom vi skulle hålla koll så foten inte svällde upp samt att jag måste hitta en lösning så hon slipper hoppa på kryckor i lervällingen dryga halvkilometern varje morgon, så tar vi en extra vilodag.

Tycker faktiskt inte det är lämpligt. Jag har ju provat själv på kryckor. Det är inte lämpligt. Allra helst inte nu när vägen ser ut som den gör. 


Innan ögonen trillar helt igen så vill jag bara påbörja min önskelista till Tomten. Utifall han skulle kunna åka lite fel. Bl a dessa väntar jag på. Somliga finns ju redan ute. Men jag vill ju ha pockets!!!


     



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards