Direktlänk till inlägg 17 april 2016

ToDo! Is Done!

Av csa - 17 april 2016 22:00

Nu är det kväll! 

En dags helg är inte mycket att hurra över. Men när "allt" hänt så känns den som den varat i 3...

Tack vare familjens hjälp!!


I skrivandets stund, soffan, te&äppelmacka, TV och försöker tänka bort det onda... Behöver inte vara något alls!! Men eftersom de i måndags "justerade lite" så känns det sådär att det gör ont nu. Måtte det inte blivit någon infektion. I DON'T NEED ANY MORE SHIT!!!!!!   


Så.

Dagen började med spöregn. Uppstigning, frukost och hela familjen inpackad i bilen.

En hoppade av för fotbollsträning...


 


...4 gav sig av på promenad hemåt...


...en behöll jag för mig själv, för att ge en match!! Innebandyavslutning del 1 - Mammamatch!


Hannah värmde upp på ett vis jag avstod. Det hade nog sluta med VårdAvMigsjälv imorgon om jag hade testat. 


 

 


Nu är jag väl inte direkt i form för att springa och spela innebandy...men jag gick bara runt på plan, som dessutom var liten. Och att svika Hannah är inte ens att tänka på. Så jag stod ut! 


 

I rosa skor går man bra.   


Förlorade gjorde vi. Precis som det ska vara!! Döttrarna lyckliga. Mammorna revanschsugna... Hannah gjorde 2 mål. Hotade henne med att hon skulle få gå hem...   


Vid 13 var det dags att tacka för oss och hämta upp en dränkt storesyster. Vädrets makter liksom. Åska, hagel, spöregn, sol...ja...allt hände nog på de där 2 timmarna deras träning varade.


 


 

Hemåt i busvädret.


Vi hittade Pg och Johanna strax före kyrkan. De var lite blöta de!!! Någon skjuts behövdes inte...de tyckte de hade så kort kvar att  innan de var hemma. J påstod dessutom att hade hon pinkat ner sig så skulle det varken kännas eller synas någon skillnad.    Så en plats i skuffen ville hon inte ha...ASG!!!! Hade nästan glömt den bilturen... #tbt #procentminne 


Vi kom hem nästan precis samtidigt som resten av flocken. Och då kom även solen. Tackar!!! 


   

Något uppblötta. Väldigt nöjda. Över en mil hade de avverkat. Duktiga! 


 

Doris sur. I dubbel bemärkelse.   Att tvinga henne att gå i spöregn...det är inte direkt Topp 3 Favoritsysslan. 


Sen började dagens stordåd.

Eller kaos.

Det beror på betraktaren. Som jag är. 


 

    

Garderobsstädning.


Nu är ju garderoben ett helt rum. Så vill man vara lite "för mer" så kan vi väl kalla den Walk-in-closet. Den rymmer som synes en HEL DEL. Den "hela delen" jag aldrig trodde skulle komma bort från mitt tvrum vid första anblick. Själv har jag mest snurrat runt, dubbelvikt...men sambon gjorde stordåd. TACK! 


Så kvällen kom, i frid och ordning. För tillfället. Snart ska ju rummet göras om i sig... Väntar på lite möbler, färg, ork och tid bara. 


 


Sov gott. Det har jag tänkt göra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards