Alla inlägg den 5 januari 2016

Av csa - 5 januari 2016 23:09

Har länge funderat på att lägga ner den där bortglömda hemsidan... Varför betala för nåt som inte fungerar? 


Men se jag är ju Jag. Envisare finns inte. Ger mig i första taget när jag har mina stunder. Till mångas förfasa.

Så idag gav jag mig den på att jag skulle fatta varför jag inte fattar skiten! (ursäkta språkvalet...men jag kan lova jag har låtit värre live här   medans jag håll på).

Och nu. Nu fick jag in både bilder och gallerier!!!! Ain't I amazing så säg!!!   


Nu är man ju inte den som väljer att ha en hemsida eller nåt annat web.aktigt för nå slags PR-sälj-sida. Men jag gillar att ha en. Den väcker minnen och kom-ihåg:et får sig ett uppåtsving. Men bara den inte blir för stor. Då tar lusten slut.

Har insett med åldern att jag må va envis, men somliga saker har mer och mer blivit som: "-Äh. Det där har jag gjort! Ge mig en ny utmaning eller jag hittar på nåt helt annat!"  


Sista lediga dagen har just gått. Imorgon är det förvisso ledigt också...men sen är det dags att ge omgivningen det den förtjänar igen. 2 1/2 vecka går fort?!? Eller vad det nu blir. Har ju varit hemma sedan den 19/12... 


Hade stora planer för att få 2 löp avverkade under den här tiden. Men se de "dumma" damerna har då fasen inte behagat släppa ifrån sig mer än päls i drivor. Så de börjar nog typ på fredag nu då istället.   Grattis Kaj! Dina tjejer...hehehe...  


Imorgon får se till att bli en bra dag!


 

Jäkla Magnus.   


Av csa - 5 januari 2016 00:25

Det funkar på alla vis att vara ledig.
Jag trivs. Ingen blir störd. Ingen körd. Hehe...

Och jag tar mig tid att äta ordentligt. Länge.
Som sagt. Jag är gjord för att leva ledig. Så då bestämmer vi det va?

Kyligt men friskt. Tjejerna fick en kyrkvända och poliser hittade de. Det va ju bra att de kollade upp varför tjejerna var ute på vift tycker jag.
Att de genast frågade om hundarna är ju bara roligt. Att Tessi var en Berner kunde de (!!!) men Doris var tydligen svårare. HAHAHA!!!

Grabbarna å jag gick för att möta hussen. Vi hittade...eller snarare blev hittade av...en tik. Löptik. Kvitter och glädje!
Att matten hade stooora bekymmer att fånga in damen var då tydligt. Har man en så "olydig" tik i löp helt lös...funderar då min hjärna... Kanske borde ha koppel på???
Men. Det var väl tur de va oss hon hittade då kanske.

Vackert var det iaf.

Kanske inte syns men...strax under solen...lite till höger om...i skogen, ligger mitt paradis. Det ryker ur skorstenen. <3
Klart solen är hos mig!!! Vart ska den annars vara?

Blev en snöfallande promenad senare på kvällen också.
Tänka sig. För inte så länge sedan fick vi "skäll" för att vi saknade reflexer och minsann inte syntes trots lampor!!!! Vi gick I DIKET för att inte vara nåt hinder...
Idag syntes vi tydligen inte i våra XXL-Reflexvästar heller!?

Kanske ska börja klä sig som Tivolit borta i byn?
Kan inte sluta skratta åt Linus...som trodde man kunde gå dit och köpa sockervadd! En dag ska jag fan gå dit och fråga det.
Tivolit är egentligen bara ett "vanligt" hushåll som gått liiiite överstyr med juldekorationer kan vi snällt beskriva förskräckelsen med...

Imorgon ska visst allt förfrysa. Kämpa!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards