Alla inlägg den 4 januari 2016

Av csa - 4 januari 2016 01:28

Och även om jag hade haft det så hade jag nog blivit av med den nu.
Alltså den här hunden min.
Ibland undrar jag hur han...planerar!?
Satt i soffan med sambon nyss och pratade. Och från ingenstans kom luddskallen. Hävde sig över hussen (bokstavligen trampade över) för att ta sig till mig, kör in huvudet under armen på mig så han sen kan trycka ner mig i soffan, lägger tassen om mig och lägger sig bredvid. Och blundar med ett nöjt leende.

A little thing called love? <3

Hade en skön promenad i bitande väder tidigare. Tjejerna stannade hemma med kompisen Isa som varit här hela dagen efter träningen.
Det blev som frostiga vovvar.

Inte konstigt vi skrämde en husse och hund inne i skogen när grabbarna såg ut sådär!!! :-P

Strax efter att vi kommit hem dök Isas familj upp med deras lilla Ezzo. En dansk-svensk gårdshund.
Han har aldrig lekt med andra vovvar förr. Älskar folk och det mesta för övrigt är dödscoolt.
Han skulle få träffa "de lugna" av utbudet såhär första gången tänkte vi.
Först ensam med Tessi. Hon va liiite läskig liksom. Men Tessi är som skriven som terapivovva och gör ALLT man kan önska mot andra hundar. Är de arga löser hon det. Är de rädda hjälper hon. Kaxiga får uppfostran och kluvna ger hon trygghet.

När hon inte var 100% jätteläskig mera så släppte jag ut Bosse. STOOOOR FARBROR sa Ezzos panikblick. Hahaha!!! Men insåg fort att den STOOOORA björnen nog var snäll och Bosse gör som han bör. "-Hej vem är du? Ok. Jag är stor och läskig...jag hänger här o så kommer du när du känner för det???"
Pappa o Dotter är faktiskt värda att skrytas över när det gäller sånt här. Tycker den kräsnaste av mattar. Eller "Hon som är chef" som Ezzo kom fram till och satt mestadels hos mig när björnarna blev lite för mycket för hans psyke.
Matten o hussen, med nollhundvana, drog slutsatsen att deras hund nog tyckte den tryggaste var jag för deras hund.
Haha.
Hade mina hundar kunnat prata hade de nog sagt: "Ja. Håll dig till henne. Hon är den värsta ovän man kan få..." Eller som barnen brukar säga: "Mamma är läskigare än alla monster o spöken som finns."

Jag skriver in det i CV't. ;-)

Och ska nu gå och titta till min minsta prinsessa som mår jättedåligt... :-( Det har vi inte tid med. Vi ska ju vara lediga och glada nu!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards