Alla inlägg den 15 maj 2012

Av csa - 15 maj 2012 19:15

Hej mina kära besökare.

Mår ni bra?  


Jobbat min andra, och nästsista, dag den här veckan. Det känns überbra.

Med kortvecka alltså.

Igår var jag dödstrött när jag kom hem, första dagen på 2 veckor, så den eftermiddagen/kvällen försvann i söta drömmarnas land. Gud så bra jag kan sova numera. Undra vad det beror på?   


Funderat lite på en sak.

Hur resonerar folk? Skaffa hund. Vad är ett bra sånt tänk, i era ögon?

Vad är meningen med hundägande?

I min lilla värld så vill jag främst av allt ha kul ihop med min hund, oavsett val av "gren" i underhållningen. En snäll familjemedlem som jag litar på bland barnen är ett måste dock. Hittills har vi inte haft det som nåt problem, avtalet där skrivs på vid entrén i det här huset. Finns ingen andra chans.

En hund av våran modell kanske inte är toppskapt för typ agility, men är det vad man har skitskoj av så...va kan vara problemet?? Ska man släpa runt en hund i söket som inte har ett uns av lust till att leta? En hund man får lära sig nya saker ihop med är väl verkligen något av det bästa samspel man kan ha? 

En lydig hund är en lycklig hund, säger en bok av Anders Hallgren (har jag för mig)

När vi köpt hund har vi alltid haft tanken, och uttalet, att typ lydnad/spår och förhoppningsvis lite utställning är vad vi har som "träningshopp" av varandra. Det som får oss att ha kul ihop ska vi hålla på med.

Är det nåt konstigt i det?

Jag bara undrar...för jag ser inte problemet som tydligen finns i mitt/vårt tänk.


Kan faktiskt inte sluta skratta åt en rolig företeelse sen nån vecka tillbaka.

...  ...

Nu är det urkopplat tankearbete och fladdrande läppar i omlopp igen. Är det någon som verkligen missat va vad jag tycker om sånt här slöddrande? Förutom att det börjar bli tråkigt att nån tror det funkar så...

Jag äter det till frukost och hoppar som ett förväntansfullt barn vid godisutdelning av det som komma skall! Payback. Jag har inte rädsla som en egenhet.   

Min vän har också en vän...hehe...jorden är inte så liten att saker inte sprider sig med vinden och fågelsångens hastighet...hur lågt man än viskar...

Jag skrattar väl ett tag till. Med STOR förväntan inför!!

 

...jag har koll på mina läsare...


Nyss kom den nymålade pyramiden på plats i trädgården. Samtidigt kom regnet, så kameran ville inte följa med ut.

Gräsklipparen gjorde årsdebut samtidigt. Skillan (eller hur det stavas) håller på att ta över nu när den blommat klart. Då finfördelar man, och så glädjs man nästa år igen.


Dags att njuta av familjens godhet.  

På återhörande till helgens ankomst dårå.


ps. Lisa...Degerfors nästa år (senast)? Jag jobbar 40+tid vettu


Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards