Alla inlägg den 18 maj 2012

Av csa - 18 maj 2012 23:00

En god natts sömn gör....MASSOR!

Det var länge sen jag sovit så gott som i natt. Och det bästa av det bästa...INGEN VÄCKARKLOCKA i morse!  

Livet utan en sån vore väl amazing? Uppskattar folk som inte orkar jobba, sånt? 


Det blev en lugn frulle med tjejerna vid 8 sen föll jag in i bokens värld i samma sväng, en stund, måste erkännas. Det är upploppet nu vettni. Det är spännande!! Vem är mördaren?????   


Solen inbjöd till utelek så det blev bandmintonmatch av hela alltet. Många skratt och flera nya metoder att få en fjäderboll ("Fågeln" även kallad av mina döttrar? Gud vet vart det kom ifrån...?) att åka över ett kompostnät. Själv fick jag inte förtroendet att ha ett racket till hjälp. Men det funkar med innebandyklubba också, om nån behöver det tipset. Tror hundarna åkte på en och annan blåtira samtidigt, så närgångna och engagerade som de alltid gör sig. Oj. Vågar man skriva sånt här? Man kanske är en dååålig hundägare då??   ...eller så är man en som låter hundarna ha ett liv där de ingår i ALLT familjen tar sig för!? Det beror ju på hur man ser på det hela...   


Tog en sväng med SAXEN och klotången runt killarna också. Både det ena och andra föll till backen och nu fattas snart bara ÅSA och MERA SAXAR och ett bad på schemat sen kan man "åka jorden" runt med dem.  De blir ju såå snygga när hon fixat dem. Somliga kan vad andra inte kan.

 Vem vet vad mer man kan hitta på med hundar involverade...   


Efter lunch så tyckte döttrarna att sambon skulle sluta jobba för dagen. De snodde min mobil och ringde upp pappsen, och så hörde jag hur han fick sig en åthutning som hette duga! HAHA!! Blir så glad varje gång jag hittar mina geners nedärvning. Envisa och jävliga!   

Och det bästa, konceptet gick hem (!!!) för det tog bara en halvtimme så stod han med arbetslust på gårn.   


Nu ska vi stanna upp här lite i historiens gång...och analysera ett säreget beteende.

Jag har spionerat lite i skymundan. För nåt är misstänksamt.

Jag har funnit arbetsork -  EFTER arbete!!!   

Helt ärligt så vet jag inte vad han gör om dagarna. Iofs...han vet inte vad jag gör heller, så på den fronten har vi en jävligt bra jämnlikhet i det här huset!   Men. Det kan inte vara ett alltför betungande jobb han har den där sambon, helt ärligt. Kommer man hem och har arbetslust kvar...då är det inte synd om en!! Själv har jag noll av den varan efter en halvdag...efter heldag är jag redo för kuvös...

Exempel. Förra veckan kom han och hundarna hem från jobbet, grabbarna rätt sleepy, men inte sambon inte som genast hittade en såg att leka snickare med...skumt beteende va?!   

Jo, som tillägg i det mystiska, doggarna har anställning på samma företag de också. Fråga inte hur de gick till... ...och med vad? Verkar topphemligt för ingen av dem svara på frågan. Jag tror det rör sig om nåt olagligt, för mkt justeringar av protokoll och "pulver" brukar ingå har jag hört ryktas om...

Jag, med min "höjdar"position i arbetslivet, vill inte veta mera heller faktiskt.   Säpo kan höra vad jag tänker...tror jag...   


Efter kvällens tacomiddag, dansshow och lite mera "arbetande" så är vi nu här...redo för kvällskissningen och hoppas på en fin morgondag där mkt bli uträttat. Och finns ingen arbetslust imorgon...så vet jag inte hur jag ska ta mig ur hela min ovanstånde analys...på ett lagligt sätt!  


  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards