Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Obra!! och Kryckor

Av csa - 30 maj 2013 20:47

Då om man ska vara så där positiv...så kan jag ju numera "glädja" andra med att jag en tid framöver kan vara bloggare på heltid. 

För vad ska man annars göra några veckor framöver?

För de som inte har FB så....


Igår så gick jag illa på jobbet. Jag tog ett litet "skutt" runt/över en pall som jag ju med facit på hand borde gått runt.

Jag landa lite illa, men inte farligt alls!! Men det sa "pang" bak i hälsenan och jag tvärnitade med orden: "Va faaaan hände nu???" Minuten senare började det kännas "varmt" och liksom knastrigt. Men jag linkade vidare dagen ut.

Kom hem. Det kändes lite mera...men mina promenader är ju heliga så en sån skulle jag ju såklart ta mig ut på. Trots rikligt regnande och ett underben med otrevlig känsla i. Tänkte att det var väl bara en stukning eller nåt.


Så jag gick ut på en runda.

Dumt Stina!! För när vi var typ 20 minuter hemifrån så började det kännas mer och mer och högre upp i benet, upp mot knävecket typ. En mer olustig, varm känsla än ond.

Haltade rejält sista sträckan hem.


Tog och lindade in fotleden HÅRT och några painkillers innan läggning.


Vaknat typ 30-11 ggr i natt av att det gjorde ont.


Men så vakna man imorse. Linda om. Svor. Bet ihop. Åkte till jobbet.


Kl 10 blev det dags att inse att ett läkarbesök nog inte vore så dumt. Mådde illa så ont gjorde det trots piller.


Det blev VC-visit. Där spekulerades det...och ett par kryckor och en remiss till Eriksborg. Drop-in röntgen. 

Kom dit...och blev genast remitterad vidare till Akuten. För läkaren hade som önskan att Ultraljuda, vilket de inte kan göra där borta. De har endast röntgen.


Packa in sig i bilen igen. Tack gode Gud för mamma som skjutsade mig. Det är liksom kopplingsfoten som är dilemmat. 

Kom till Akuten. Ingen remiss hade hunnit dit men det var inga problem att skriva in mig iaf sa den mkt trevliga killen i luckan. Vilken service!!!


Ortopeden next. 


Vänta...men inte så farligt länge. 

Efter att fått träffa både en och två läkare där så kom de fram till att ultaljudet skulle göras men de ville också röntga för att kunna eliminera att nåt ben gått av, också.

Gissa hur mkt hiss det åkte i halsen på mig då!!! *hulkar

Det liksom vrider sig i magen på mig över tanken att nåt gått "av" inne i kroppen. Blääää.


Men sagt och gjort. Röntgen fixades och sen direkt in i rummet bredvid för ultraljud av hela underbenets baksida. 


Kom in en hel del akutfall under tiden vi var där så jag är lite chockad över hur snabbt det gick trots allt!! "Bara" ca 4 timmar. 


Facit kom. Tack och loooov. Inga ben av. Ingen trasig hälsena!!! Slippa GIPS!!! Jaaaaaaa!!! Underbart!!!

Men riktigt helt var ju inte allt dock... Det som small var min vadmuskel. Fästet nertill, strax ovanför hälsenan, är alltså problemet. Svullet och blödning. Troligen är det den innersta delen (finns tydligen 3 delar på en vadmuskel??) som är värst därän. Och så djupt ser inte ultraljudet tyvärr. Men diagnosen blev kryckor...vila...INGEN MOTION...fot/ben i högläge...sjukgymnastik...sjukskrivning...


 


Så då vet man det. Det behövs fasen inte mkt för att det ska bli helgalet. 

Jag måste ju ändå glädjas i skitet över att inte behöva gå med ett gipsat ben hela sommaren. Då hade jag grävt ner mig någonstans!!!

Nu får jag väl ist hoppas på finväder så jag kan sitta ute och vila benet.

Tur att jag har vovvarna som kan underhålla mig!!!!


Nu ska jag iaf se på REVENGE!! Det är PRIO ETT!!!


Sköt om Er hörrni. Man vet aldrig vad som kan hända en...plötsligt!! märker jag...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards