Alla inlägg under maj 2013

Av csa - 9 maj 2013 00:17

Å det var i Herrens Tid alldeles strax innan jag höll på att....

Men det är redan raderat ur minnet. Ctrl Alt Delete...ni vet. Det var då det.
Nu är det mer än Gonatt.

En alldeles udda helg stundar. Hihi.

ps.

Av csa - 7 maj 2013 23:07

Idag kom det jag hållt borta en jättelång tid för att vara mig.
ILSKAN.
Alla har väl sin rätt att bli förbannade ibland. Jag borde inte vara ett undantag. Eller rättare sagt. Jag skiter väl i om eller inte.
Jag blir rätt mkt otrevlig som arg och både prylar flyger runt mig och jag skulle nog kunna svära Fansjälv kristen när det brinner loss...
Typ håll allt och alla undan mig om det sker. Hett tips.

Tacknämligt var jag ensam när det kokade över. Bortsett från bilen jag höll på att krocka med. Tur inget hände. Jag hade antagligen spöat upp den andra föraren just där och då OM nåt hade gått fel.

Rätt trött på det mesta nu. Samtalet som fick allt att gå åt hvete ältades och växte...tjaaaat...gnat...klagan...ORKAR INTE LYSSNA MERA!!!
Är det verkligen ingen som tror att det finns någon som har det värre, sämre, jobbigare, mindre lätt än sig själva??? Det finns några som inte basunerar ut sig själva med plakat och ojojmärkningar!! Hör bara mig. Se bara mig. Hjälp bara mig. De som behöver det finns. De är mååånga fler om man bara öppnar ögonen någon liten gång.
Ibland undrar man om vissa inte skulle behöva få det svårt i nåt sekel för att de skulle få fatta vad man BÖR klaga på.
Jag har fan aldrig varit med om dess like...

Längtar till min ledighet så sjukt mkt nu. Ska stänga av ALLT och vara totalt oanträffbar för omvärlden. För den är sjuk och jag klarar mig så jävla bra utan den!!!

Tack för idag.

Av csa - 6 maj 2013 22:37

Alldeles solo. Ok. Vovve är mig självklart trogen    men annars...tomt å tyst så man borde kunna höra en myra fisa.

Just sett sista perioden av hockeyn (det var allt jag hann se tyvärr, efter sen hemkomst från promenaden, dusch, dammsugning, plockande och "läxor") och kunde allså både bestämma volymen, hurraropen och soffläget alldeles efter hur jag ville ha det.   Helt hänsynslöst bästaste läget!!!

Karln är någonstans...men vart är rätt oklart...enligt han själv iaf...   

Barnen sover borta för att slippa hoppa upp i ottan imorgon. Tack mamma!!!


Häromdagen funderade jag och en kär vän över vad man gjorde av sin tid på, innan man fick barn/familj.

Efter den här eftermiddagen så har jag fasen inget bättre svar än där och då  , men jag har inte varit stilla många minuter kan jag lova, så inte var det slappande man kunde ha utfört iaf?!


Vovven har fått det mesta av min tid sen jag kom hem från jobbet. Omsorg inkl långpromenad. Mys!!!! och kvalitétstid på hög nivå. Han sover rätt gott nu...hör jag...    


Hade en del att skriva av mig om idag, men...nu är jag också trött och sliten och har en heeeel stoooor säng som väntar på baaaara mig!!!!   Tror bannemej jag ska sova på både tvärsan å korsan...bara för att jag kan!!   



Av csa - 5 maj 2013 22:31

Redan innan frukost...


 

Hallååå va härligt!!


 

Äntligen lite mer vår!!!  


Annars en rätt lugn dag.   

Somnade ute...gjorde jag visst en stund...eller två...


   

...i short...och linne...

Vilket inte alls syns!!

På benen alltså.   


Men imorgon är ju allt borta så...ingen fara på taket.


Och imorgon är snart här. Med snörvlig dotter...resa...fixande...jobb...skola...och mer därtill.

Blir trött bara av att tänka på det.



Av csa - 5 maj 2013 10:01

Igår var det nostalgi på hög nivå.
Har i måååånga år aldrig missat detta. Tyvärr har de senaste åren missats.
Det åtgärdades som sagt med råge igår. Var där i stort sett från morgon till kväll.
En innebandycup, på småmål, som "på min tid" pågick i flera dygn (dygnet runt) är nu nerkapat till en dag.
Har varit med och spelat själv ett par gånger vill jag minnas, i HFF, med några brudar. På den goda tiden när vi tränade mot nååågot bättre grabbar varje vecka för just denna händelse.
Då man kom hem efter ca 60 timmars vakentid å hann knappt säga flaskhals innan man somnade ståendes.
Det var årets höjdare. Spela det man älskade. Kolla på snyggt och umgicks med likasinnade dygnet runt.
De va tider det.

Nästa år tycker jag vi ska skramla ihop lite Morsor å visa dem vart sleven gör ondast...hehe...

Ondast...ja...det fick nog baken igår. Sicka jävla läktare. Så fin hall å läktarplatser som måste va byggda av samma snubbe som fixat trappen på jobbet!! :-[

Idag...då tänker jag inte göra ett smack (mer än packa...packa...förbereda...planera...handla...m.m
m.m...) Knölig vecka följer. Typ hela familjen åker åt alla olika håll landet kan erbjuda. Börjar med Ö-vik imorgon.

Nu solsidan. På altanen. En stund iaf.

Av csa - 3 maj 2013 22:51

Första "baksmällan" kom inatt.

Men då har man lärt sig en läxa då. Inge mer av det goda livet.


En inte helt problemfri dag på jobbet varade till "14:00". +2timmar. Var så snäll så jag stannade och gjorde måndagen lite lättare...för andra. Vart är serpentinerna, jubelropen och lönepåläggen?? Nähä. Det blev det inget av nej.

Hur min/våran egna måndag blir...med tanke på givmildhet från andra...ja det har jag nog svar på redan.   

Klagomuren är igång. Igen. Bakom en fasad av leenden. Så fjuttigt.


Hade oväntat besök idag. Kul att få se en Black Hawk på nära håll för en gångs skull. Dock kunde jag klarat mig utan gruset den yrde upp.   Grusiga ögon hade man väl innan så det räckte...


Ja. Det är inte så att man springer igång av hela alltet just nu.

Det är klart att det blir bra när det blir klart. Men en gnutta förståelse på vägen skulle nog inte döda någon. Verkligheten ser lite annorlunda ut, bara man tar till sig den.


Men det var då. Nu är det helg igen. Ledigt och jobbet bortkopplat!! Man måste liksom.


Pysslat om hunden på eftermiddagen. Klor, tassar och öron. Borsten fylld. Va bra vovven att du tänker på att det är badbyxeväder på intågande. Fast det var faktiskt -3,3 imorse när jag klev upp...så du kan gott behålla lite päls herrn!


Dags att ta igen sig några timmar nu. Imorgon blir det fart å fläkt från åskådarplats.


Av csa - 2 maj 2013 21:41

Det är vår. Jag har nerräkningsbörjat. Magen har varit snäll i typ 4(?) veckor och jag mår som något jag inte ens har minne tillbaka i tiden för att just...minnas.

Sjukt. Men tydligen sant!!? För, hur mkt jag än nyper mig själv så gör det bara ont i armen och inget annat.


Men. Det finns för ofta det lilla ordet.

Nåt kom upp. 

Det blev nog inte bra.

Det brukar aldrig bli bra när jag är ärlig mot "vissa".


Vet också vart man får träningsvärk av att bära plattor runt "domänerna". "Hejsan baksidan av låren!! Hur gick detta till?"    

Inte konstigt att jag inte kommer kunna bli en träningsmänniska. Jag fattar inte ens hur kroppen hänger ihop.   

Tog en skön fyspromenad med C idag. Bortblåsta men soliga. Tack! Det var första fysen på typ över en månad.


Är som jag är. Längtar alltid till fredagar. Har den stora turen att den är imorgon.

Sen HELG! Fritid uppblandat med massa fix inför veckan som kommer. Kalas...läger...arbetsresa...jobb..


Trött.

Gonatt.



Ute

Av csa - 1 maj 2013 22:24

Det blev visst en heldag ute idag. Soligt, varmt och massor med tid för massor med grejjer.   

Älskar LEDIGHET!!! Om nu någon missat det. Ska jag ta´t igen??   


     


    


Årets 3:e äckliga varelse plockad idag... Blir det halsband i år kanske?


    


Blir iaf Frontline till kissen inom kort. Har ju idag lyckats lista ut vart hon häckar om dagarna iaf. I granhäcken (vitsigt va??). Där det brukar finnas ödlor, möss och säkert 3 miljoner fästingar.    Snuskkatt!


Glömde visa min fina klocka jag "lurade" till mig igår. Tack sambon!! Huuur kunde du gissa att det var en sån jag önskade mig??   


    

Rooooosaaaa   


Ja...efter allt kastande, rensande, möblerande, flyttande, byggande, kapande, planterande och pusslande så finns det inte annat å göra än svära kort över arbete imorgon och släcka ljuset.

Gonatt vänner!!


 


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards