Alla inlägg den 23 december 2013

Av csa - 23 december 2013 21:37

Dan före dopparedagen! Nu ÄR den här!!!

Det är liiiite lite snö ute...kan även jag tycka...men sssssshhhh...säg det inte till nån!!!   Känslan går över så fort min ledighet är över!!! Lovar! 


I förmiddags va jag och Solstrålen ute med vovvar på en blåsig, grusig, härlig, babblig sväng runt Förunda. 

Vet inte vem som var nöjdast...   


 

Hurtbullarna!


 

Sötis!!!


Tack Elin!! Du är bra prommare! Kom tillbaka innan du åkte! 


Sen vart det fart. Tog med mig den Gamle/Halte/Lytte och åkte ut i vimlet. 

Å kommunhuset.

Å mor- och farföräldrar...

Å affären.

Å hem!!!!   

Så nu är bilen ställd på vila minst till Juldagen.

OM vi nu inte ska göra en liten busvända imorgon förmiddag...men....där är vi inte ännu.   Och vad vi än hittar på imorgon är HEEEELT UPP TILL BARA OSS! I love it! 

Traditioner blev just till för att brytas i år. På många plan. Det är skumt. Det är kul. Det är skönt!!! Så nöjd!! 


Nåt som inte är skönt är orsaken till att min braständare ser ut som detta nu.


 

För såhär blir den när man lägger den uppepå en kamin. Då otänd.

Sen kom en sambo och tände en brasa.

 Å det brann...

...å brann...

Sen fick jag bara för mig att gå och kolla "nåt" och fick syn på denna.

Skulle då bara snappa åt mig den, då jag i samma sekund som jag tog i den insåg att den var i flytande format och rykande.

  

Satan va det var oskönt!


Men man får väl vara nöjd med att den inte exploderade! Eller värre...började brinna!! Och att vi var hemma!

Det är på många plan "tur" nu. Törs inte tänka på om turen inte varit med idag. 


Tur har inget med saken att göra när det gäller den lilla detaljen som återstår av idag.

Skinkmacka och glögg! 


    NU ÄR DET JUL!!!!     

...med löpande tik, två hanhundar, inge snö, grusiga golv men med världens bästa familj - MIN FAMILJ!!   



Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards