Alla inlägg den 26 december 2013

Av csa - 26 december 2013 19:38

Det är inte alla dagar man är...100%. 

Somliga har ju inte en 0% att skyta med. Men inte är de osynliga för det...   

Det är tätare och tätare mellan nysningarna. Småtrött. Ledighetslat? Äh.   Det är nog bara en sån dag idag.  

Men ledig.


Toys på dagen. 

Hannahs julklapp är nu fungerande. Eller. Det blev en ny. Lycklig dotter.

Var även och kikade efter en ny familjemedlem. Men den kommer hem en annan dag/vecka/år. 


Dagen i bilder. Önskningar och Händelser. 


 


 


Glömde IKEA. Hur i hela...? Hälsan är nog mindre än bra när sånt händer, va?   

 

Får man plocka ner julen snart? 


Jag vill gå på bio. 

Eller Nej. INTE idag. Just nu vill jag (och tänker jag) bara kura in under filten i soffan och tvinga sambon att elda igång en brasa. Så får det bli!

 

"-Fixar nån kaffe åt mamma???


Jag sitter där jag sitter resten av kvällen!!

Jag har förärat En av er med två prinsessor och Två av er har jag burit på i 8 resp. 9 månader!!!

You owe me!!!"   

 

Vi hörs om det där andra sen...


Av csa - 26 december 2013 00:47

Då gick Juldagen förbi. Och så nu tredje blogginlägget för idag.

Härligt med ledighet. Man hinner så mycket!!   

Det blir mer och mer snevridet i dygnet. Va fort det går!! Att vrida det fel alltså...  


Idag blev det en del som det skulle och mera som det inte.


Den lilla olyckan gick som tur var bra! Katten ligger med hel fot på sin husse och sover just nu. Men det lät inte tidigare som att det skulle sluta så lyckat som det ju faktiskt gjorde. 

Hörde ett rejält ILLVRÅL a´La Katt från övervåningen tidigare idag. Jag for upp för trappen där jag mötte en hysteriskt rädd dotter på vägen ner.

Katten vrål verkade aldrig ta slut!!!   

Kom upp och fick se henne ligga på bänken i övre hallen, lite upp-å-ner, och skrika rakt ut! 

Försökte fatta varför. Första tanken: "Nu har hon fått hjärnblödning eller nåt!!??" Försökte få upp henne på fötter och insåg då...ena baktassen satt fast i bänklockets bakre kant. Mao. Någon hade öppnat locket och hennes tass gled ner i springan, som sen blev ingen-springa när locket gick igen! HOLY SHIT!   

Handlade innan jag tänkte. Och tur var väl det. Instinkt. Kastade upp locket och katten for iväg med ett vrål!


Där var det ju inte över. Där tog det vid att gå ner och försöka få tag på kissen för att se om foten var hel + ett ännu värre jobb. Lugna ner den livrädda och skuldfyllda dottern!!   


Delmål ett. Kolla tassen. Den var hel. Katten fick lite mat och förlät.

Delmål två... Ja, det tog lite längre tid. Hon har haft en insident tidigare med kissen då hon fick klorna rätt över ansiktet...så hon ÄR rädd för katten sedan innan. Den här gången var det så att de lekte kurragömma och hon skulle gömma sig själv i bänken. När hon öppnade locket hoppade katten ner på den och då vågade hon inte krypa ner, utan slängde igen locket. Då satt katten fast. Osv... 

Men. Det hela hysteriska slutade med att hon klappade lite på kissen och slutade skaka av rädsla. Och jag förklarade 23 ggr att alla kan skapa olyckor och hela den delen... Hon såg   ut. Men slutet gott och allt gott för idag. Trodde jag. 


3 timmar senare kom hon dock och påstod att katten blänger fult på henne och att hon aldrig vågar klappa henne mera...  Den ungen är långsint, skeptisk och envis. Måste va nåt morsarv...eller nåt...


När sambon kom hem från Anywhere så skulle vi ju iväg för att få byta Hannahs julklapp som fasen ÄR sönder!   Och så skulle lilla Elgiganten få en påhälsning.

Det visade sig ju att Toy´s va stängt idag. Skiiiit.


Så hur som och ditsom...vi tog vovvarna på en blöt långpromenad medan ungarna begav sig till grannen.


Senare blev det meeeera julmat... #paltkoma


Ommöbleringen.

Skruvat ner lite saker. Skruvat upp lite andra. Hämtat nåt ny-gammalt här och lagt bort annat. Städat undan. Placerat. Påbörjat. De blir nog bra de där imorgon när vi orkar göra klart. Klockrent avbrott för Sällskapsresan liksom. Chokladpudding MED grädde OCH maränger. Jajamen! 


MEN. Imorgon ska den trasiga Barbie´n + hästen bytas. Och så kan det ju hända att det blixtrar till på rean. Haha. Va klyftig jag var nu. 


You never know what tomorrow will give.


Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards