Alla inlägg den 24 januari 2014

Av csa - 24 januari 2014 20:06

Hejsan!

Några dagar har gått åt igen.

Jag har varit...väl upptatt.

I onsdags...hände nåt...som jag just exakt nu inte kommer på mer än att de va typ svinkallt ute på kvällen. -12 på några fjuttiga timmar. Doris...hahaha!! Kvällen gick och jag sov gott. 


Torsdag.

Ispropp...typ.

Jobbet gick. Usch ja. Lurvet och "fräsandet" kommer nog sitta kvar i sinnet längre än de jag nös ut i hela bilen på vägen hem. Dusch med skrubb kan man säga.

Hasta in middag. Iväg i två bilar och lämna av en...vidare mot Perfect Home-Parteej hos Carola...och andra vidare mot scouter och annat. 

Och handla jodå. Silver liksom. ME LIKE. Lottas fel egentligen...  Men jag förlåter henne. 

Vidare hemåt efter gofika och Hilda...liksom...  Hannah och Ida är typ kära i henne. Men jag försöker tappert tala om att hon är typ MIN så...de får nöja sig med det.   Hannah hade ju annars ett supererbjudande till C om att fixa iordning en lillebror åt henne...De har ju nyss gjort "det" som jag har "glömt bort"...så jag tror skarpt på att de kommer fixa detta åt svärdotra!   HAHA!! 

Blev picked-up. Hämtade upp en gladare bil. Tjohoo!!

Avrundade kvällen med dubbelavsnitt av Revenge. Alltså... BÄST!


Och så kom idag.

Det har varit udda...men en hel del nyttigt. Åkte hem "nästan" 2 (om Ejlert frågar så gick jag hem typ 3 minuter över 14:00. Så ni vet!!!  ...och inte närmare 15...glöm inte det!)

Varit frussen och fredagstrött...men skallen full av tankar.

Inte helt nöjda sådana ska jag tillägga. 


Alltså finns det något som heter Skolvett - för lärare??

Får lärare liksom göra vad de vill med våra barn? Metoder utan någon som helst tanke bakom...om hen nu inte vill ha elever som ständigt tävlar förstås...om ALLT!! Att aldrig känna sig jättebra, utan bara på väg uppåt hela tiden, och ständigt ha känslan av att bli omsprungen för minsta lilla teckning. Jag tror inte på detta! Jag typ vägrar sånt!! Jag morrar dovt inombords. Väldigt berädd att hugga. 

Jag har en dotter som är jätteduktig. Engagerad. Rättvis. Snäll. SMART. Hatar orättvisor. Fusk och liknande gräddfilar. Älskar skolan, läxor och ordning och reda. Eller älskade iaf...

På en och samma vecka ha "glömt" sin läxa i skolan...3 ggr!!!????

Att vara vrång.

Att svara onärvarande.

Att tveka. 

Att svära.

Att vara butter.

Är FAN inte min dotter!!!

Jag hittar bara en händelse som skapat allt detta nu när jag fick lite kött på benen av andra päron. 

Så jävla onödigt!!

Blir vansinnigt arg och hade nästan luren i örat för att plinga the Headcoach...men den har ju slutat för bövelen!!! Vem ska man "ta" då??? Jag tänker då inte sitta och vänta på att det ska bli nåt värre av detta för jag tycker redan nu att det är jävligt illa!!!


Och nu tar vi lite helg. Det blir full rulle det! Fritid. Älskar det!!!!

Ha en fin sådan mina kära läsare. Och har ni en bra lösning på mitt skolproblem....skriv en kommentar vettja!!!


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards