Direktlänk till inlägg 1 april 2015

...tredje! SÅLD!!!

Av csa - 1 april 2015 23:45

Såld - till ledighet!!!

Det är sååå efterlängtat med "laglig" frihet.

DETTA är "det roliga". Inte som en viss person uttryckte det (jävligt provocerande) att när hon gick från sjukskrivning till 100% arbete var: "...så var det roliga slut då...".

Hur fan!!??? kan man påstå att en sjukskrivning för utbrändhet är "det roliga"???? Ibland önskar man att FK kunde ha fri tillgång till folks FBkonton och andra platser där sanningar svämmar över om folks liv...

Tänk att det finns folk som verkligen behöver få andrum hemma för att återhämta sig från div. åkommor men inte får det.

Sen finns det andra som fäller en tår...och så får de allt de pekar på. Provocerande. Mycket!! Orättvist. Ännu mer!!! 


Och när vi ändå pratar roligheter så kan jag ju dra nån jobbramsa också. I did it!! Vilket jobb jag fick till!! Fasen...tanten kan ju!!   Helt utan hjälp. #stoltövermigsjälv


April den första idag.

Lurad? Näää. Inte vad jag vet om iaf.   Dock gick döttrarna på en rejäl nit när jag lurade dem med försovning imorse. heheh... Elakaste morsan i stan. Dock blev det bara "-Bajspappa!!!" som utfall. 

Man jobbar bra när jag ser till att andra får ta skulden.   Fast...när jag kom hem från jobbet så hade de för länge sedan räknat ut vems idé skämtet var.

Hm...?! Hur???   


Bajs...jodå...hund nummer 2 och 3... Vad fan är det som de fått i sig? Eller är det som många säger just magsjuka som går? 2 av 3 skulle mycket möjligt kunna ha ätit nåt dött (som orsak) men den 3e - aaaaldrig! Suck... Inte kul. Har ju dock varit förskonad från sjuka hundar förr #peppar peppar. Så jag hoppas detta ger sig. Så dålig som den 1a vovven var vill jag dock inte uppleva igen!!!


Detta gör dock mina morgonplaner något omöjliga att genomföra. Hm... Men jag överlever nog. 


 

Döskallelacket var verkligen bara fint i förpackningen. Och efter 4 lager.

Det rasar bort bara man kollar på det har jag nu insett. Ääsch då!!!

Rasar bort gör även ringarna snart. Måste jag skaffa en "stoppring" även åt "stoppringen" för att de ska hålla?

Måste vara för mycket duschande som gör att de sväller och jag torkar ihop.   


Annars... Ena dottern hade avslutning idag på innebandyn. Eftersom några vovvar behöver ut på 3 röda så drog vi sten-sax-påse om vem av oss päron som skulle åka och spela matchen.

Sambon vann.

Som traditionen är utses ett antal olika titlar på spelarna. I år fick Ida titeln Årets Tuffing. Så rätt som det bara kan bli. Hon är verkligen en tuff back! Duktig så jag är sprick-mallig. Och ger sig INTE i sina närkamper. Massor av mamma-gener där kan man säga. Hehehe... 


Hittade ett stycke unghäst på vift när jag kom hem också. Fick dock tag på ägarn snabbt och herremannen fångades in under missnöjd min. Det som var sååå kul på andra sidan staketet!!! Priset blev visst utebliven långritt i skogen. "Vinsten" hårdpass i paddocken.   Tur han inte vet att det var jag som skvallra. Då får man sig väl ett kärleksbett nästa gång vi ses. 


Påskharen, tiden till ära, kom i 100km/h här på kvällen.

Bakom kom räven.

Livets gång har sanneligen inte alltid guldkant. 


Imorgon då. Sambon blir ännu mer gubbe (Citat: Döttrarna). Det blir till att hämta grejjer till fredagens höjdare. Borde ta en sväng till IKEA och byta de som blev fel sist.

Tårta måste vi hinna med!!

Borde bada vovvar.

Borde städa.

Borde åka och hämta stolar från Madde.

Borde fortfarande åka till optikern. Fasen så illa ja ser huxflux.   

Borde...vill...

Borde...sova nu.


Kram till Elin som tagit sig helskinnad bort, hem och snart ska få en kram som tar luften ur henne.


 

Ni vet väl vart ni ska vara på Långfredagen kl 15?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards