Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

...ingenting i ord idag...

Av csa - 24 mars 2010 23:00

Dags för ännu en bild-fri blogg. *Suck*.

Dagarna den här veckan är som jag redan beskrivit ägnade åt kursande. I datorernas värld. Det är så många siffor och menyer och ord och förkortningar att det mest bara snurrar. Men emellanåt så klarnar det och jag blir imponerad över mig själv.  Tur att nån är!

Det är nåt med mig och polismyndigheten just nu. Vet inte varför jag hamnar "ivägen" hela tiden, men den här veckan har det varit nåt. I måndags så höll jag på att "krocka" med en landande helikopter...som jag fortfarande inte vet varför han skulle dimpa ner just här?! Och idag hann jag vid en omkörning bara uppfatta den lille mannen uppe på bron och så va det läge för *smile*!! ...för då blixtra en liten laserpistol till. Vet ärligt inte hur fort det gick...så det är väl bara å vänta å se om det kommer nåt brev på posten. Tror inte det gick så fort...men man vet ju aldrig.  Nedförsbacke och omköring...ja...det kan ha varit nån kilometer för fort?!  Hoppas ju såklart inte!!! Kan också hoppas på att det var bilen framför som var i "skotthålet"...för där gick det fortare. Hoppet är det sista som sviker en va?

Som en del vet så har vi idag, som har förskolebarn här i krokarna, fått ett meddelande som jag både förstår och inte. Det är väl kanske så att det är "åtdragningar" eller nåt på g? Eller nån som har för lite å göra, som man brukar påstå... Det är oftast då det brukar komma "konstiga" meddelanden dimpandes ner.
Det var iaf info om när och inte man får ha sina barn på förskolan. Inte när man är ledig, har semester eller inte jobbar/studerar av  annan anledning. Och det skulle vara en nyhet som man måste ge utskick om?? Tydligen... Iofs så vet jag en dam i kommunen som dagis ringer till varje fredag för att kolla om hon verkligen jobbar...för hon verkar tycka det är lugnt och skönt att vara "solo" hemma... helt sjukt!  För det första, skulle man inte skämmas ihjäl om man blev uppkollad och "påkommen" flertalet ggr??? Jo! Det skulle man!! Och varför skaffa barn när man inte vill vara så mkt som möjligt med dem? Förskolan är ju ett nödvändigt ont, inte en avlastnings-institution. Man tycker ju en vuxen skulle förstå sånt...men visst finns det väl rötägg såklart.  Men som i allt, varför inte jaga de som missköter sig? Låt andra överleva sin vardag.... Det är inte skoj på nåt vis att vara tvungen att köra iväg lite förskoletrötta barn varje dag i känslan av för tidigt, när man hellre skulle vilja krypa ner bredvid dem i sängen och gosa i timmar!! Men det funkar ju tyvärr inte så... .
Nu har vi iaf fyllt i vårt schema...och de lär nog inse ganska fort att vi ff inte ljuger om när och inte när våra har rätt å vara där. Men...ja...det hela känns bara onödigt. Uppretande onödigt. Så tycker jag.

Skulle ju bara "säga hej" och "gonatt" och lever gör vi...men ibland tenderar det att bli lite fler rader....om ingenting.   Skyller på att jag är trött i hela mig...och samtidigt lyssnar på Mona och "Rajnfellt" tjötar och bortförklarar sig på fyran...är det konstigt att man inte hänger med? Och som om man bryr sig...men har inte karln slipsen något föör strypande? Är det "åtdragningar" även i riksdagen eller hade han bara frun emot sig vid "snörningen"? Eller har han också fått på pälsen för "omsorgs-missbrukande"? Aaaaa...kanske så kan vara??
Kan inte va lätt å va han heller förresten...men han är iaf överbetald. En annan tjötar ju gratis om exakt samma saker = ingenting....

Gonatt!

//Stina
 
Komm.:
Anneli:
Hallå Stina !
Tack för erbjudandet,men det blev Henke som får stanna hemma med resten av ligan Vi är valpvakt till en rallyvalp med energi som räcker härifrån och till månen...gissar att Henke önskar sig till jobbet efter den hemmadagen *asg*
Är du hemma då?? AC och jag kanske kan titta förbi isåfall ?
Kramkram Anneli

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards