Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Sista vinterdagen

Av csa - 27 mars 2010 23:45

Strax dags att natta mig men tänkte blogg ut vintern...eller nåt?!

På dagsschemat stod två saker som prio.

  • Hallsta Möbeloutlet
  • Husvisning

...och det blev inget av dem.

Hade ett måste som tillkom. Hundmat. Och då fick det blir stan först. Vilket gjorde att det inte hanns med de klockslagen... MEN, det är ännu ett datum för visningen utlyst och möbelaffären har ju öppet fler dagar.  Men hundarna vill gärna ha mat varje dag!  

Och  när man är i en djuraffär...ja då tar det tid. Man hinner titta på lite hundsaker...skaffa maten...kolla på större hamsterbur...köpa nya grejjer till den befintliga hamsterburen...titta på söta kaninungar...köpa ben...

Och så var vi på Skopunkten.

Där hitta Hannah och jag nya stövlar och så fick tjejerna nya "springskor" som Ida säger att tennisdojjor är.  

Vidare blev det Ica Maxi. Ett underbart ställe vid lön!!!  Det var väl ca...5...hundra människor där. Men det är bara å armbåga sig fram och är det väldigt trångt så kan man ju bara "luras" högljutt att man tror att...: "-...magsjukan har nog inte gett sig helt...mår lite illa igen...."  Folk blir så snabba på att flytta sig då!

Här hemma blev det sen lite tjivat mellan döttrarna...så jag tog Bosse med mig och gick ut på promenad. Det var ingen ren historia det. Ujuju... Men det är vår så jag skiter i skiten. Man har ju hundblåsen liksom, dumt att låta den damma igen.  På hemvägen ramla vi in hos Johanna. Det blev lite kik på nybyggda boxen och så lekte Bosse lite med Fempa. Men det blev kortvarigt då jag hade mat-tid att passa.

Vi hann äta i all hast och sen åkte Kaj till Arlanda för att hämta hem mina föräldrar. Två veckors sol och bad är nu slut för dem. Och det kan de gott ha! Komma hem och säga: "-Skönt att vara hemma...det var sååå varmt där borta..." Hrmf! Hrmf!, säger jag!

Om nån dag vill jag höra deras andra uttalanden i väderomslag va?!  Det är lite skillnad på Sverige och Kanarieöarnas temp kan jag tro.

Nej ni...nu ska jag gå och skruva om alla klockor och gå och sova. Ska upp om 7...eller 6 timmar tror jag...


//Stina
 
Komm.:
Sinnika:
Grattis storkillen på din dag den 29:e.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards