Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Dantes Dag...men inte mattes...

Av csa - 29 mars 2010 23:15

Först och främst...


Bilden är egentligen från i somras...men va f*n gör de?? Han är lika go och fin nu!

Fast...ett tag var det lite värre ställt med herren. Vid 18-tiden idag iaf.


Dante firar födelsedag med att få en lååååång cykeltur! Nåt han uppskattar mycket.


...och såklart lite bus!!! Ännu en hobby!


Riktigt "mysigt" ler-sandig på bröstet.  Skitiga barn är väl lyckligare??

Men sen blev det ordning på karln. För det är väl det han ska ha blitt nu som "vuxen"?


Nybadad, väldoftande, blåst och kammad!
(Blundar ju tyvärr...kanske är som Lina sa...han blundar för att han väntar på sin födelsedagspresent??? )

Nån "sak" fick han inte. Men han har frossat i bacon, ben, korv och annat gottigt idag. Och många kramar och pussar. Han ser rätt nöjd ut nu iaf.


Mattes-söt-björn!!

Men gammal känns han väl inte dock. Precis som den knotten man hämta hem för snart 4 år sen är han än idag lika full i bus, fart och kärlek. Han ÄLSKAR arbete främst här i livet. En trött Dante är en nöjd Dante. Vaddå kissrundor around the block?? Det är lika med ingenting för honom. En mil är uppvärmning...hårt arbete = benen ska darra av utmattning efteråt. Det är hans melodi det! Men det är fasen inte lätt å komma dit vill jag lova...


Älskar att dra vagn eller pulka. Barnen får gärna åka med!!

Men det funkar även med annan last...


Detta mina vänner är Pulka-surfing med hund det!! Å undan går det...jag lovar!! Men håller du inte balansen och står kvar ska du inte tro han bryr sig om du ligger och kravlar runt i snöyran efter.
Precis som när han spårar. Tappar du linan...your problem.  Häng med eller stå kvar och missa nåt. Ska det jobbas så ska det. Motivationen för att ta i behöver ingen stöttning här inte.
Lydnaden är bra den med. Tävling blir det. Fast...får han välja så är det liiiite för "stillsam" sysselsättning den där lydigheten... Agility - That´s Action!
Ja...den här hunden är  skoj. Du frågar vad han vill göra...han svarar Hur mycket? Du frågar ska vi gå promenad...han svara Hur långt tänkte du orka hänga på???

Vem sa att en berner är en slö ras......inte raskunnig fakta direkt.

Undra egentligen om han vet hur stark han är??? Kanske bra om han inte får veta heller iofs...

Men lika glad-busig och arbetstokig som han är...lika otroligt snäll är han.

...men för att förklara överskriftens andra hälft innan jag somnar...inte mattes dag idag...

Min gårdag slutade vid 01:30...och idag började vid 3...så snart vet jag inte vem jag är längre...

Gonatt mina vänner!! Stor puss till min underbara hund!!  Många, många, många år till ska du förära våran vardag...många, många, många hoppas jag på...


//Stina
 
Komm.:
Sanna:
Finaste Dante! Grattis!
 
Anita S. Solvang:
Gratulerer med dagen Dante!! Du er en utrolig vakker hund!
Hilsen Heidi av Hennumkroken og mamma Anita
 
Stine og X'en:
Gratulerer med dagen, Dante, du er en flott representant for rasen!
 
Ingrid:
Oj vilken "Dante-kavalkad".
Härlige, lycklige Dante.

Och oj, så mkt. snö ni har kvar. Här finns inte en flinga...tack och lov.

Ingrid
 
Pernilla o Bonzo:
Grattis i efterskott till världens finaste Dante!!
Kramar
Pernilla o Bonzo
 
Emelie:
Härlig beskrivning av en BERNER!!! :-) :-) :-)!! GRATTIS TILL DEN STILIGE RASREPRESENTANTEN DANTE!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards