Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av csa - 26 augusti 2011 23:41

Dagen som får mig att må som bäst. Idag. Fredag!   

Iaf nu är den som bäst, när huvudvärken sprängts bort med Eeze. Värmen och dålig sömn i veckan och nåt "tjockt" i systemet har ramlat över mig . . . då blir det så.
Nån blivande förkylning?! behöver isf inte mer än knacka på. Jag är INTE hemma för sånna besök!!


Men nu är skalleknacket väck och jag ska springa över tangenterna nu. Jag har nämligen en renbäddad säng som väntar efter duschen. SÅNT är vardagslyx för i enkelhet tycker jag. Man sover ju så gott!!!


Jag måste "be om ursäkt" för mina förväntningar om dagen. Nej, finns ingen blogg om det från igår, då hela härligheten försvann innan jag hann spara, men jag kan lova att det var inga högre tankar om en bra arbetsdag jag hade.

Men . . . den blev faktiskt mycket mer än jag förväntat. Skratt, skämt, lugn och ro.

Hur gick det till??


Det var min långa fredag idag. Men den gick så fort så det gjorde inget. Klar med mina väskor blev jag också. Nöjd!! Fixade mottagningen också - Nöjdare!

Trodde jag hade legat av mig mera under sommaren faktiskt.


Två stycken arbetskamrater ramlade in på eftermiddagen och sa adjö också. Grekland ska de till minsann, båda två. Varför fick inte jag följa med??   Ska jag komma ihåg . . .

Iofs. Den ena reser med fru och barnen, och den andra med sin flickvän och hennes familj . . . kan kanske vara därför som inbjudan uteblev?!   


Fästingarna har inte dött undan ännu.

En av grabbarna hade en t o m på den allra heligast idag.   Det blir bad nu och så på med en sväng "gift" igen. Pest eller kolera. Hatar bara de där sattygen. När det kommer till dem så är jag ganska jättelite djurvän måste jag erkänna.  


Inga otrevliga brev på posten har ännu dykt upp. *phu*


Dagens blogg får avslutas med ett klockrent barn-tänkande.


 


Rädda menige Ryan på teven, ska nog stängas av nu. Nog med militärer för idag tycker jag.


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards