Alla inlägg den 5 december 2012

Av csa - 5 december 2012 18:37


 

Polisen: Håller er hemma - ge er inte ut


Tro fan det!!! VI som måste åka bil fattar varför.


Här är min hemresa som, bara pga stor snällhet från chefen, skedde kl 15.00 och inte när den ska göra.


 

Precis kommit ut på E18. Hyfsad sikt ca 2 min. Sen kom en lastbil...


 

Börjar närma mig Köping. Mer å mer drivning...saktare och saktare gick hastigheten...

Stundtals försvann bilen framför mig totalt?!?! Hade ingen aning om jag var kvar på vägen eller inte om jag ska vara ärlig... Det gick i ca 50-60 km i timmen här.


 

En av de "finare" delarna av min landsväg. Sista biten hem.


Vinter är ju kul!!!

Eller???


Den dagen man kan uttala sig om vad som är bra väder är den dagen man har ett pendlarjobb!


Amen.


I det "underbara vädret" har jag också stått utomhus en låååång stund tillsammans med mina arbetskamrater.

En truckolycka...på en millisekund kom det brandbilar och poliser och annat bra-folk från alla håll för undsättning. Branden omhändertogs, berörda släckare fick undersökning... Slutet gott!

Tack och lov blev föraren inte fysiskt skadad heller! Det är det viktiga!!

Men kallt som fan var det!!


Nu blir det inte ett skit mer gjort idag förutom att hålla alla tummar för att det ska gå att ta sig till jobbet imorgon.

En bättring än tillståndet just nu måste till!!! Det är mer väder än jag tryggt kan handskas med helt enkelt. Om alla andra har både modet att leka med sitt och andras liv...ja då är det upp till dem.


Nu massera en höft...föll inte ens mjukt, fast det var SNÖÖÖÖ. SkitoNÖdigt, förkortat.


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards