Alla inlägg den 23 december 2012

Av csa - 23 december 2012 16:39

Wikipedia...:

"Filmen handlar om en liten by där julen är den största högtiden någonsin. Men det finns en som inte gillar julen - Grinchen. Han är en lustig figur som bor högt över byn i en grotta med en hund som enda sällskap. Många i byn känner till grottan men ingen vågar sig upp..."


 


Det ÄR ju jag det. Okej...jag vill inte förstöra julen för andra...inte grön...men klarar mig gott utan julens "goda" om jag får välja. Och i stort sett så är det ju mitt liv som beskrivs.

Gillar inte julen.

Bor högt över en liten by med en hund...

Grotta å grotta...pyttehus är väl nästan samma sak...

Om nån vågar sig hit vet jag inte. Men det gör mig inget att inte en endaste gps hittar stället...

Lustig. Antagligen i andras munnar för att jag inte är som jag bör/förväntas vara.


Osocialt tänk, säger du? Tyck det då. Vet inte om det är det som det handlar om faktiskt...bara rätt less...väldigt less på "x"...väldigt trött på måsten. Väldigt trött på att inte få vara den jag är...för sån får man inte vara.

Knepigt att jag på nåt vis blivit tvärsemot. Undra hur det gick till...i denna medströmsvärld...


Det är ju bara en massa måsten med den här tiden. Ledighet. Ellerhur?!?!? Åk hit å dit. När kommer ni hit? När kan vi komma? Glöm inte det... Glöm inte att... Skynda. Ila. Kan ni...? När ska ni...? VA?? ORKAR DU INTE??? VARFÖR DÅÅÅÅÅ???

Tvi, tvi, tvi för frågor, krav och tjat!!!!

Om jag har fått nog av allt sånt där av den anledningen att det i slutet ALLTID är så att jag får rucka på det JAG vill och önskar. Är det då konstigt att jag får utbrott inombords? Är det konstigt att jag stänger av och bara orkar inte med? Tycker inte det. Men vad vet jag? Det är ju bara mitt liv det handlar om... Tack så jävla mkt. Hålla käften, stå ut, ställa upp, va tyst och gärna niga...


Behöver inga komm. om att se alla fördelar osv osv. Att inte va så bitter osv osv. Jag går inte på lyckopiller så effekten uteblir här. 

Acceptera att vi är olika. Alla har nåt i bagaget ingen vet nåt om, och inte har nåt med att göra heller, och då inte har rätten att döma. Jag står inte ivägen för nåns tycken, firanden eller olater. Så stå inte i min väg, tack.

Rättelse: Jo, jag står emot Moskéer och sånt där "anpassat"...men...rasist blir man väl kallad då..?! Hur som så skiter jag i om det är en dansk "grej". Det är inte en svensk "grej" och vi bor i Sverige. Landet vi älskar för Allemansrätten och andra friheter som är för alla. Punkt slut.


Rätt olustigt idag. Plötsligt så small det...

Först alla "konstigheter" som dyker upp otrevligt sen en tid tillbaka och nu ont i bröstet, domnade armar m.m.

Jag gillar inte det här måendet... Jag skyller ALLT på stress!!!! Idioti jag vet. Men...hur får man bort det????

NEJ TACK jag är inte ute efter medömkan. Gillar inte sånt. Pinsamt bara. Men lite förståelse och respekt vore trevligt. Så Tack för att det accepteras. Det är inte en snyftare det här. Pjåsk.


För ärligt detta. Antagligen. Låtsas om att du inte har läst det här om det besvärar att jag är som jag är... 


Antar att det är kört i år igen... Men tänk när/om man kan få NJUTA av julen. Så härligt det skulle vara!!! Vara med barnen och leka, busa. Vila. Skratta. Må gott och ha det lugnt!!!! 

När kommer det året för mig????


Slutar med att skicka en ENORM KRAM TILL EN VÄLDIGT, VÄLDIGT FIN VÄN   Du vet vem du är...för vi tänker, tycker, är så lika i så mkt att vi borde vara i släkt.   


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards