Alla inlägg den 22 december 2012

Av csa - 22 december 2012 23:08

Hej mina läsare!

Mår ni bra? Det hoppas jag ni gör.

Jag måste säga att jag idag känt mig som en ny människa av att fått sova HELA NATTEN!!   Är det effekten av att hjärnan lyckats släppa taget om jobbet? Jag vet inte. Men är det så...så är det både skönt och tragiskt samtidigt. Hoppas också det inte var en engångsföreteelse. Behöver mer sömn i livet!


Idag blev det sovmorgon modell LÄNGE! Vaknade av mig självt vid 8 men tvingade mig att ligga kvar och somna-vakna-om flera gånger fram tills efter 9. Sen sparkade jag på sambon och påtalade att vi kanske borde ta tag i dagen?!

Andra gången den här veckan jag "misshandlar" honom.   Första gången var det dock befogat. Att i sömnen ruska liv i mig när jag äntligen lyckats somna lugnt...det kostar!!   


Efter lunch och skogsvända med Bosse så blev det avsläpp av barn hos mina päron och så iväg i snöfallet på Dårarnas Väg aka E18...


Hälla. Kaos. Men med mottot att INTE stressa (från både mig själv och min mamma) så knatade vi på från hylla till hylla och plockade på oss så gott som allt vi skulle ha.

Många önskningar kommer bli uppfyllda på julafton kan jag lova.   Känns härligt i mammahjärtat. Själv vill jag inte ha julklappar (egentligen). Jag är nöjd när mina barn öppnar sina julklappar och glädjs. Mer behövs inte.


Ett snabbmål på Subban kostade vi på oss. Glömd lunch rådde bot, trots att klockan var efter 15...  


Vidare runt i gallerior inne i stan...och så ett sista stopp på Erikslund, dock inte Shoppingcentret. Sen var klapparna almost done. (Har nåt jag ska fixa imorgon...hemligt!)

Summa sumarum...det var inte så hemskt att ge sig ut idag för klappköp. De stressigaste idioterna satt väl då redan hemma med hjärtinfarkter eller andnöd? Fattar inte varför folk hiar upp sig så? Hörde t o m en kille i en affär som ringde "en vän" för att påtala att om han inte fick hjälp med att leta julklapp till nån unge så skulle han få utbrott.

Suck...


Till nåt annat. Jag är ju en sån där Bloggläsare. (näähäää???  ) Många favoriter men även läsare av en hel del kändisars bloggar. Inte för att vi lever i samma prisklass å så...men många bra idéer får man av sånt.

De är ju typ människor de också. Fast något rikare än oss vanliga. Haha... Dock får man väl glädjas åt att man inte är i deras skor många gånger. Fatta va många man skulle behöva "ge på käften" för olaga hot osv osv.

Fast man kanske blir luttrad? Sorgligt dock.


Gjorde ett 3 minuters engagemang på julkortsfronten idag.

 


Många gör jättefina måste jag säga. Men mitt är iaf 300% real snudd på att det inte hänger ord i luften på våran åker.   

Tack för alla fina julkort!!!


Även haft glöggdebut idag. Bortsett från koppen på julbordet då.... Det är så gott!! Men nån större mängd fixar jag inte på att det är rätt starka kryddor i...men nån sipp funkar.


Nu är det snart nattinatti. Bara några timmars julklappsinslagning först...       


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards