Alla inlägg den 7 juni 2014

Av csa - 7 juni 2014 21:45

Tidig morgon lördagsmorgon. 


 

Helt spegelblankt och stilla...


Efter lite kissande och matande så fick vovvarna ligga kvar utanför husvagnen och vi slumra om nån timme till. Sköööönt!!!


Gick en liten sväng med grabbarna (som finns tidigare inlägg i bilder) och så frulle till oss tvåbenta. 


Vidare mot lite promenad. Hela gänget!!


     

Det gick både hitåt och ditåt och mest uppåt.

Sista sträckan fick Kaj gå själv med de stora vovvarna.

Småbrudarna orkade inte mera och Hoffa höll på att dö av värmen, så vi knata tillbaka (såklart inte samma väg...  ...men...vi hittade ju tillbaka iaf!!! Ett plus!)


Nästan glad att jag inte gick hela vändan uppåt. Jag och min höjdskräck.


 


 


Va det hette? Ja...de har jag glömt! de va nån restaurang där uppe har jag för mig...


Lite senlunch och slappa i åskans muller. Vi flytta in vovvarna under tak då det började stänka lite.

Dock lät det värre än det blev. Misstänker det blev 30 stänk totalt. 

Men ganska rejäl åska! Fast...de va det ingen vovve som brydde sig i direkt. Den enda som inte snarkade var Doris. Orsak - Vi fikade utan henne!!   


 

"-JAG DÅ??? EN KAKA BORDE JAG HA RÄTT TILL???!!!!!"


Sen blev det nåt ryck på brudarna.

"-Vi vill bada!!!"

Eee???? Hallå?? De är typ iskallt och värre!!!

Men...okej. Varsegoda å prova!


Och inga bangare va de minsann.


 

Har bara ett ord för dem - GALNINGAR!!!   


Efter ett lite dopp på en halvtimme tog vi duschrummet i besittning. Inga problem det heller.


Medans middagen grillade på så rotade vi runt med lite av varje. Hannah tog en promenad med Tessi.


   

Och Doris spana på änder. Skithäftiga jue!!!

     


Campingmys!!!

 


Sambons lyckade fiske resulterade i ett nytt flöte...en kräftbur och ett knäckt kastspö.

Vet inte om man kan kalla det skitfiske?


 


   

Sen spel (såklart) och däckade nöjda vovvar "hejjade på" enda fram till midnatt och hela flocken föll i Törnrosasömn.


En härlig helg dag på alla vis!

Tur med vädret! Lugn och ro! Frisk luft! Måånga skratt och härliga samtalsämnen och klurerier. Kvalitetstid med barnen är så mycket värt!! 

Och man får väl vara nöjd sålänge de vill följa med. Det säger nog bara vips så är den tiden förbi också. 


Tack min härliga fina familje för detta!! Allt var perfekt. Jag har inte högre krav än så. <3 


Söndagen bestod inte i mer än uppvak, frulle, promis och ihoppack innan avfärden hemåt gick med glans.


Av csa - 7 juni 2014 10:26

Det funkar!!

Och promissällskapet imorse funkade också. Bästa grabbarna <3 <3

Frukost #check
Ut på strövtåg #comingup

Ha en fin dag!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards