Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av csa - 5 augusti 2015 22:15

Vakna upp till ösregnet som utlovat. Smattret på taket gillar jag faktiskt!!! Man sover ju inne :P

Hundarna fick sitt i lätt duggregn innan frukosten.


Efter lite vila tog vi en kortare skogsvända så alla fick rasta av sina magar ;)

 
Sötrumpor!!


Strax därefter drog Kaj och Hannah iväg på fiske, Ida kolla film och jag ska varva med pälsvård och bokläsning. Mottagningen har en hel del att önska här. Men det är ingen nyhet. Va lika samma förra året. De ska väl va så. Och man ksk inte riktigt åker ut och campar i skogen om man ska hänga på nätet va?!


Kameran och jag. Rätt friskt osams idag!!!

Den tog ca 150 bilder av två hundar. Inga ändrade inställningar under tiden (jag är automatiker) men sen när den tredje hunden skulle fotas så är fokus adjö. Den tar först inga bilder alls. Sen tröck jag lite här och där. Då tar de SUDDIGA bilder huuuur mycket som helst. Tack för inget liksom…

Sen så funka den plötsligt igen. Gud kanske vet hur. För jag vet inte.

Tar 3 bilder.  ÄNDRAR INGET under tiden. Sen så huxflux dör den igen. Alltså morrar och fokuserar ej. Men tar gärna suddiga bilder. Precis va man önskar. Äre bara skräp eller????? Då jävlar ska Nikonen tryckas upp någonstans där solen aldrig ler…  


Orka!!



Superfiskar'n Hannah!



Nyfiknast i stan - Tessi!!! "-Vaaa har ni med er????" Nosen började gå direkt när hon fick se "besten". Tycker Bosses min säger allt dock...


Sen skulle Fröken Nyfiken och Hoffa få nosa på den. Ett direkt hopp efter fisken och det bara small i luften av första hugget! 


 


Haha!! Den hunden hon kan hon!!!


De fick fisk som synes. De grillade (tyvärr) den. De glufsade i sig den. I min mun va inte god... 


 


Kaffet efteråt däremot. Helt i min smak.


En riktig skogsvängsvända för att få ha lite springglada ben i rörelse. 


 



Somliga hittar då sina vattenhål överallt…


 


Tacksamma vovven som äntligen var urkammad och hyfsat clean fixade frillan vid hemkomsten…


 


Kaj och Ida drog ut på fiske nyss. Må de inte få nåt mer de tänker grilla… :P  (kl 19:38)

Jag tar och lägger mig i förtältet bland hundarna och läser lite tror jag. Heeelt okej läge för den här madonnan.


Klockan 22.



Jodå. Visst kan även den damen fiska. Sett film på när hon får upp besten. Tack och lov följde inga fiskar med hem denna gången.


Kväll med poker och TV. Snabbt gonatt. Strax efter kaffet liksom…hehe…


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards