Alla inlägg den 12 juli 2016

Av csa - 12 juli 2016 10:30

Det var då dagen med alla sommarens väderlekar på en och samma dag.


 

Blixtrar och Dunder. Och hinkvis med vatten.


Då vädret liksom blev chef för dagen så var det bara att rätta in sig i ledet. Tanken på att rycka ogräs uteblev liksom.

Man hann bara ut och tro att det gått över när det började om. Gav upp.


 

Lite såhär. Hela dagen. En kvart sol och en kvart skyfall MT.


När sambon kom hem fick hundarna sin motion. Cykling idag. T o m våran gäst fick sin debut avklarad på den fronten. När han hade gett upp hoppet om att äta framhjulet så hade det gått bra!!! De andra är ju proffs på detta så de behöver inte refereras i ämnet.   

Sen fick långörat även ta ännu ett steg på The Bucketlist över saker en Lundbacken Prospect måste göra - trampolinen såklart.

2 minuter tog det för Mr Nyfiken att skutta upp där. Med en leksak och allt i munnen.


 

Tessi var ju tvungen att lägga sig i.

Han är ju under övervakning 24-7. Enligt henne har han inte befogenhet utan.   


Tror gästen kommer sova gott i natt. Och halva morgondagen...

Nattnatt!


Av csa - 12 juli 2016 09:30

Tiden går.

I söndags var vi 20-tal tjocka släktingar på Westerqvarn och åt. Ett årsspann på 60 år i församlingen. Rätt coolt med vindruvstak. Och miljön är ju väldigt vacker!!!


 

Hade roligast åt att jag satt mittimot 3 sjukt lika brudar.

Kusiner. Den äldsta avkomman efter varje "kull" mina päron haft. Just nu 22, 13 och 12 år.


 


Därefter åkte vi en sväng och fikade på Smultronvägen.

Hemma hade det visst gått bra. Vi lämnade ju alla vovvarna hemma. Inkl Keino. Man vet ju aldrig va en lånevovve ska tycka om sånt. Kunde ju lika gärna kommit hem till en uppäten soffa eller nåt.  

Men efter 3 timmar var de bara 4 sömndruckna vovvar som kom ut. Glada och nöjda.

Och några trötta...och andra blev trötta av att komma hem. Hehe...


 


 

Bosse. Han har då ett tålamod utan dess like han...

Blir biten på, skälld på, krafsad på... Han bara suckar och jäspar. Och harklar sig när han fått nog. Då lägger "liten" schäfer benen på ryggen och dunstar.


Kvällen var lugn och jag var helt slut. Det är jobbigt att göra "det lilla extra". Men väldigt kul att träffa Alex, Manda mfl.


Igår var det vardag igen då.

Sambon och Keino åkte till jobbet (för att jag inte ska behöva lägga ner energi på en duracell). Jag är inte riktigt i stånd för långpromenader.

Jag tog dagen till att prova Idas säng när vi pladdrade om ditt och datt och Hannahs Minioner. Där råkade jag visst bli kvar i nån timme. Gud va skönt jag sov. När jag vaknade hade kidsen bäddat om mig, så inte konstigt att det var skönt där.   

När jag väl vaknade så var vädret lika knäppt om hela dagens väder var. Ösregn, gassande sol och allt på en gång emellanåt.

Men tog mig iaf en vända med lite städning. Det har jag nog inte gjort på så många veckor att jag inte minns när det var sist. Blev nöjd och om möjligt ännu tröttare efteråt. Hade god hjälp med tvätt och övervåningen av Ida, tack och lov. Det är rätt skönt med stora barn!!!


Detta....blev bara trasiga knogar och jag gav upp...nästan innan jag hade börjat.


Det mesta har sambon gjort.

Han lär nog få göra resten också...   


Sent på kvällen följde jag med gubbarna på en promenad.

Det var riktigt fridfullt tills vi såg en grävling. Då dör jag lite. HATAR dem å viltsvin. Typ de och höjder är mina fobier.


Sambon, myror-i-brallan och Bosse. 


Men vackert är det allt. Måtte grävlingen dra åt skogen och gärna inte "våran" skog då, såklart!!!

Små droppar kom när vi nästan var hemma igen. Det var nog tur med tanke på det mörket som låg över huset... (nedersta bilden)


 


Idag har det inte hänt nåt ännu. Inte ens barnen har vaknat än.

Bra det. Jag ska ta och kika upp om det finns en möjlighet att få en RIKTIG helg nästa helg. Jag behöver åka hemifrån ett tag. För snart, väldigt snart är det dags för Linköping. Delad känsla.



Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards