Alla inlägg under mars 2010

Av csa - 5 mars 2010 21:00

Imorse blev jag nästan salig. Vilket underbart väder att köra till jobbet i!!  Sol, lugn trafik och bara så där mmmmm...

Dagen har varit lite seg. Kan ju berott på att jag har haft en bland de envisaste av huvudvärkar som har plågat mig precis hela dagen.  Den har envisats med att stanna i 3 dagar den lymmeln... Hade ju tyvärr oxå näsblod på vägen till jobbet, precis som igår eftermiddag. Tror det hänger ihop på nåt vis, men det gav sig ganska lindrigt och inget mer sen dess.

Har sen jag kom hem bara tagit det lugnt. Skallebanket nästan väck nu efter att jag har slöat och sovit i timmar. Sen har vi ätit Tacos och spelat Wii hela familjen. Jag och Hannah spöa Kaj och Ida i Super Mario Kart.  -Vi är bäst mamma!! sa den lilla skruttan malligt.

Skulle ha åkt med mor min och shoppat idag ist för det som blev uppskjutet igår...men näe. Jag känner nu bara för att bli pigg igen och ska ta hela helgen till det ändamålet! Fattar inte varför jag är så sjukt sömnig nästan konstant...nu har ju solen kommit, och stundtals så känner man ju sig mera uppåt av bara den! Men varför inte den där sprittande vårkänslan?? Kanske behöver ta och prova nåt uppiggande i vitamin-variant som hjälp på traven?? Får funderar på det...

Skickade upp karln på taket här på eftermiddagen, då jag kom på att jag är ju ff ganska så höjd-svimnings-benägen... för att fixa lite olämpliga bassettöron på kåken.  (På vanlig svenska - snö-överhäng från taket) Våran telefonledning låg MKT i farozonen kan man väl säga. Men hjälten fixat och hundarna flydde. De dummerjönsarna stod nedanför när lavinen kom.  Smart killar! Not! Men inga olyckor och nu är det lugn på trån igen. Dock får vi under morgondagen fundera på nästa "öra". Annars kan vi strax ha en platt Golf på andra sidan kåken... Men det blir imorgon det. Det är ju trots allt ca 6 meter upp.

Tillbaka till fredagsmyset...annars lär man bli utan popcorn här!


//Stina

Av csa - 4 mars 2010 20:15

Hade tänkt både det ena och det andra idag.

Det blev halvligga å spela spel på FB. En kortare promenad med Falcon.
Men det gör ju inte så mkt. Sparade ju pengar genom att inte åka till skohandeln...spara ork också för den delen. Fasen så trött jag är nu för tiden...

Igår så somna jag i soffan innan 22...och jag tror jag kommer "slå" det rekordet idag...

Annars har tjejerna haft skidlopp på dagis idag...medaljer å helt karusellen... Vasaloppet släng dig i väggen!

Näe...vart var jag nu då...jäääsp...

//Stina

Av csa - 2 mars 2010 22:15

I kärlekens blomstrande tecken!!   

Eller...så skulle den något mindre glamourösa varianten kunna vara att vi har varit tillsammans i 15 år just idag. Men sånna headlines "säljer" ju inte...

En helt vanligt tisdag i övrigt. Jobbat...
MEN det har lyst från en stoooor sol idag!  Det är så man kan jubla rakt ut flera gånger om. Mera sånt!! Mera sånt!!!
Jag passade på att sluta tidigare oxå, "dagen till ära", eller pga snart full bank.  Mysigt...hur som.

Har inte så mkt mer att påtala idag mer än "jääääsp"...
Under våra gemensamma år har det ju skett ett par under. De två undrena har hållt mig vaken mestadels hela natten som var......

En sista klyschig hälsning till sambon tänker jag kosta på mig iaf! För såld eller inte...klart jag gillar karln!  (Om det beror på dåligt utbud av andra...eller att jag är dålig på att leta ny...förtäljer inte historian...)

Gonatt för idag!


//Stina
 
Komm.:
Sanna:
Grattis - till er båda!

Kram.
 
Anneli:
Grattis till 15 års jubileet
Kramkram Anneli
 
Ingrid:
Klart du är glá i din gubbe.
Han är ju en hejjare på att laga mat.
Han är super med både hundar o ungar.
Han ser bra ut och han är trevlig.
Och framförallt, HAN vill ha DIG.

Grattis Stina & Kaj

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards